Jag har exprimenterat lite med att spara uppgifter om "prylar" i en databas för att sedan presentera det på en webbsida i olika format. Till dessa "prylar" har jag även sparat sökvägen till en bild som hör ihop med "prylen". Så långt allt väl. Nu har jag tittat på att ladda upp bildfilen tillsammans med resten av uppgifterna om "prylen" och fått tipset att spara även bildfilen i databasen. Jag vore mycket tacksam för en allmän förklaring. Kan man alltså spara själva filen i databasen? Hur? Har tänkt att använda ASPUpload för att ladda upp filen till servern men hur sparar jag den i databasen i stället för en vanlig mapp? Blir inte databasen väldigt stor då, och påverkar det hastigheten när man ansluter till databasen för att hämta information? Lite grön på detta så alla tips är välkomna. >Blir inte databasen väldigt stor då, Har funderat i dom banorna med. Då blir det till att lösa hur jag lägger till både uppgifterna om "prylen" samt laddar upp bildfilen med samma formulär, samt en och samma "sparasida". Dessutom vill jag ju få in sökvägen till bilden i databasen automatiskt, hmmmm....Spara filer i Access med asp
Sv: Spara filer i Access med asp
Jo
>och påverkar det hastigheten när man ansluter till databasen för att hämta information?
Ja
Jag skulle rekommendera att du kör som du gör nu, med enbart sökvägen i databasen...
/JohanSv: Spara filer i Access med asp