Hej, Lönen beror ju på många olika kriterier: Jag förstår att det är många fler faktorer som påverkar nivån, men jag tackar ändå för dina uppskattningar. Är du medlem i SIF så har dom Lönestatistik som talar om hur mycket du skall tjäna. Kommunal anställda, tjänar väl i regel sämre än dem i den privata sektorn? Så går det verkligen att kolla på de listorna? Det borde väl vara jämnare lönenivåer inom den kommunala sektorn? Lägre lön är det med all sannolikhet.Lönenivå webbutvecklare/webmaster?
Jag undrar om det finns någon som är insatta i dagens lönenivåer för webbutvecklare/webmaster. Lönenivån som jag är intresserad av är anställning för person utan högskoleutbildning samt inom både kommunal respektive privat sektor.
Definition av tjänsterna:
1.
Uppbyggnad av webbplats och intranät. Ansvar för upplägg m.m. samt produktion (bildbehandling/programmering/design). Även utbildning av berörda personer som kommer att vara direkt påverkade av systemet.
Ej teknisk drift av server.
2.
Ansvar för utbildning och spridande av information mellan företagets/myndighetens avdelningar/förvaltningar rörande tekniska frågor kring IT-systemet. Även mindre uppgifter inom programmering.
Ej teknisk drift av server.
Naturligtvis svårt att ge ett konkret svar, men jag är tacksam för goda uppskattningar.Sv: Lönenivå webbutvecklare/webmaster?
Var i landet du är
Arbetstider
Antalet semesterveckor
Mängden övertid.
Kompetens (utbildning, år i branschen, tidigare projekt, samt branschkunnande <= mycket värdefullt)
och viktigast av allt, projektets tidsramar.
> 1. Uppbyggnad av webbplats och intranät. Ansvar för upplägg m.m.
> samt produktion (bildbehandling/programmering/design). Även
> utbildning av berörda personer som kommer att vara direkt påverkade
> av systemet.
> Ej teknisk drift av server.
Mellan 18 och 30 -tusen i månaden är väl inte orimligt.
> 2. Ansvar för utbildning och spridande av information mellan
> företagets/myndighetens avdelningar/förvaltningar rörande tekniska
> frågor kring IT-systemet. Även mindre uppgifter inom programmering.
> Ej teknisk drift av server.
17 till 25 borde väl vara en rimlig prisbild.
Utöver allt det så påverkar faktorer i stil med dokumentationskrav, specningsarbete och så vidare också lönen ganska väsentligt...Sv: Lönenivå webbutvecklare/webmaster?
Sv: Lönenivå webbutvecklare/webmaster?
/phSv: Lönenivå webbutvecklare/webmaster?
Hej.
Jag har för mig att även AMS har lite lönelistor. Kommer inte ihåg hur detaljerade de är men ändå..Sv: Lönenivå webbutvecklare/webmaster?
Sv: Lönenivå webbutvecklare/webmaster?