Jag vill att det ska vara olika färger på mina rader i tabellen beroende på om det är ett visst värde eller inte i posten i min db.... vad blir resultatet? får du felmeddelanden? Om du indenterat din kod så är den mer lätt läst. Tror det beror på att värdet är null i recordsetet. Testa istället med denna If-Sats:Olika färger på raderna i tabellen....(LÖST)
Om det är ett tomt fält ska det skifta mellan vitt o en annan färg o om det är något i fältet så ska det bli grått.
Så här har jag gjort men får inte det att funka:
<code>
<%If rs.EOF Then%>
<tr>
<td colspan="4"> </td>
</tr>
<tr>
<td colspan="4" align=center><font face="verdana" size="1"><b>No patients found.</font></b></td>
</tr>
<%Else%>
<%Do until rs.EOF%>
<%If rs("Sign") = "" Then%>
<%
If farg = 0 Then
farg = 1
bakgrund = "FFFFFF"
Else
farg = 0
bakgrund = "6699CC"
%>
<%End If%>
<%Else
bakgrund = "999999"
End if%>
<tr bgcolor="#<%=bakgrund%>">
<td align=left valign=top>&group=<%=group%>&dag=<%=dag%>"><%=rs("Booktime")%></td>
<td align=center valign=top><font face="verdana" size="1"><%=rs("Loctext")%></font></td>
<td align=center valign=top><font face="verdana" size="1"><%=left(rs("Comments"),20)%></font></td>
<td align=center valign=top><font face="verdana" size="1"><b><%=rs("Sign")%></b></font></td>
</tr>
<%rs.MoveNext
loop%>
<%End If%>
</code>
Någon som har nån aning om varför det inte vill?
//LariSv: Olika färger på raderna i tabellen....
/johan/Sv: Olika färger på raderna i tabellen....
<code>
<%
If rs.EOF Then
%>
<tr>
<td colspan="4"> </td>
</tr>
<tr>
<td colspan="4" align=center><font face="verdana" size="1">No patients found.</font></td>
</tr>
<%
Else
Do until rs.EOF%>
If Len(rs("Sign")) > 0 Then
bakgrund = "999999"
Else
If farg = 0 Then
farg = 1
bakgrund = "FFFFFF"
Else
farg = 0
bakgrund = "6699CC"
End If
End if
%>
<tr bgcolor="#<%=bakgrund%>">
<td align=left valign=top>&group=<%=group%>&dag=<%=dag%>"><%=rs("Booktime")%></td>
<td align=center valign=top><font face="verdana" size="1"><%=rs("Loctext")%></font></td>
<td align=center valign=top><font face="verdana" size="1"><%=left(rs("Comments"),20)%></font></td>
<td align=center valign=top><font face="verdana" size="1"><%=rs("Sign")%></font></td>
</tr>
<%
rs.MoveNext
loop
End If
%>
</code>