Hej, Klickar på filen? På min dator finns det över 100.000 filer tror jag på ett ungefär, vet inte riktigt vilken du klickar på... Försöker du öppna en .asp-fil från vanliga utforskaren? Jag klickar på filen IIS.exe. Du kan också starta det gemensamma gränssnittet för IIS, SQL-Server etc etc genom att välja Run i STart-menyn och skriva MMC där. Hade samma fel för ett tag sedan. Formaterade dock disken, men innan dess körde jag iisreset för att få igång IIS:en igen. Vet dock inte vad felet berodde på. Nu får jag det att fungera.IIS
är det någon annan som har problem med att starta IIS?
Jag klickar på filen, men den vill inte starta och när jag stänger ner datorn så får jag upp någon Save as ruta.
Nån som vet vad det är?
/firreSv: IIS
Sv: IIS
Du måste 'surfa' fram till den med tex internet explorer.
/johan/Sv: IIS
Det jag försöker göra är att starta IIS, men det går inte.
Sedan har jag försökt stoppa IIS servicen, men det går inte heller
/firreSv: IIS
Detta öppnar Microsoft Management Console UTAN addins, sedan behöver du lägga till addin:en för de tjänster du vill komma åt, t ex IIS:en, gör detta genom att välja 'Add/Remove Snap-in' i Console-menyn, välj sedan 'Add...' och leta upp Internet Information Services... o andra tjänster som du kan vara intresserad av....
Detta är dock exakt samma fönster som du kommer åt MED IIS:ens snap-in om du följer rådet i inlägget innan. *ler*
// QezSv: IIS
/MichaelSv: IIS
Det jag gjorde var att avinstallera IIS och ZoneAlarm.
Läste att zoneAlarm kan ställa till det, på vilket sätt vet jag inte?!
Sedan så installerade jag IIS igen och nu funkar det bra.
Tack för alla svar.