Hejsan! Vad för databas är det? Ligger de på samma server? Är det samma typ av databas? Ja, dom ligger i samma mapp, men är två olika databaser... Är Access... *Pinsamt* Hehe... con är en öppen koppling till databas 1 Hur ska den kopplingen se ut? Prövade att öppa en mot databas1 men bidde fel...?! Vad blev fel? Jag antar att du har använt en connection till databasen tidigaren och den bör fungera utmärkt, om inte kan du ju infoga hela koden + ev felmeddelanden.Loopa ut poster från db till en annan (OK)
Hur kan man loopa ut poster från en databas till en annan databas.
Okey, här kommer en närmare förklaring...
Från...
Jag vill loopa ut alla poster, från tabellen medlem och välja kolummen "anvandarnamn" ut databas "1"
Till...
Och infoga nya poster i databas "2" där tabellen heter "Points" och kolummen heter "Medlem"
Alltså...
Kolummen "anvandarnamn" i tabellen "medlem" från databas "1" till kolummen "Medlem" i tabellen "Points" i databas "2"
Någon som får lite vett ur detta och kan förklara hur man smidigast kan gå till väga...
Aight! / CosmoSv: Loopa ut poster från db till en annan
/JohanSv: Loopa ut poster från db till en annan
Jag behöver alla användarnamnen från databasen till den nya där kolummen heter "Medlem"...
Men asså... Behöver inte direkt någon kod utan hur man gör i praktiken... kan inte tänka klart ju nu... :)
/ C...Sv: Loopa ut poster från db till en annan
con.Execute "INSERT INTO Points ( Medlem ) IN '" & Server.MapPath("databas2.mdb") & "' SELECT användarnamn FROM medlem"
/JohanSv: Loopa ut poster från db till en annan
Sv: Loopa ut poster från db till en annan
/Johan