Hej! Det är ju inte säkert att användaren använder samma ip hela tiden, dessutom kanske det är fler än han som kommer från samma ställe... Jag får detta felmeddelandet.. Ett tips.Spärra ett visst IP nummer?
Det är någon som har masspostat i min gästbok, och jag undrar om det är möjligt, med hjälp av ASP att göra så att man skickar vidare denna killen till en annan sida, där det står typ.. "Du är inte välkommen in på sidan" ?
Tacksam för svar!Sv: Spärra ett visst IP nummer?
Om du ska spärra ett ip-nummer gör du iaf såhär:
If Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") = "10.20.30.40" Then
Response.Redirect "försvinn.asp"
End If
/JohanSv: Spärra ett visst IP nummer?
Error Type:
Microsoft VBScript compilation (0x800A0400)
Expected statement
På den koden...Sv: Spärra ett visst IP nummer?
Låt inte personen veta att h*n inte är välkommen utan spärra istället på den sida som lagrar inlägget. Genom att tala om att du inte är välkommen så blir besökarna bara sura och försöker komma runt detta.
Genom att enbart spärra möjligheten att spara inlägget så undrar personen om h*n har gjort fel eller dylikt. Har gjort detta på flera forum med en positiv inverkan. :-)
Har även lagt till kod som gör att jag får ett mail när ett inlägg misslyckas. En del kastar in så mycket skit och kollar aldrig om deras inlägg verkligen sparas. Vidare så tror en del att deras inlägg raderas manuellt väldigt snabbt.... :-)
/Janne