Jag har läst nån kodsnutt för längesen som jag tyvärr inte la på minnet, där man tryckte ner en tangent när man var på en sida och då hände det nånting (just det tillfället var att det kom porr för jag var på en warez-sida, men det ska inte komma nu ;). Ja, det är Javaskript, vilket innebär att all kod står i klartext, så det är bara att kolla på "Visa källa" för att se vad man ska trycka för att det ska hända saker, samt vad det är som kommer att hända... Hmm, lyckades klura fram detta...Tangenttryckningar?
Det är första frågan, jag vet inte om det är javascript eller ASP, men jag har en staaark känsla av att det bör vara javascript ;)
Jag undrar som en följdfråga om det går att fixa med tangentkombinationer? Om man t.ex. trycker ner (i rätt ordning) M-O-L-L-E, så skulle det komma upp nån fin ruta eller nåt, möjligt?
Inte trycka ner samtidigt utan typ skriva "Molle"?
/MolleSv: Tangenttryckningar?
http://developer.netscape.com/tech/javascript/index.html?content=/docs/technote/javascript.htmlSv: Tangenttryckningar?
<script>
function blockM(e) {
var keyChar = String.fromCharCode(e.which);
if (keyChar == 'M' || keyChar == 'm')
// En alert...
else return false;
}
document.captureEvents(Event.KEYPRESS);
document.onkeypress = blockM;
</script>
Hur kan jag göra för att kika om användare FÖRST trycker ner M, sen O, och L-L-E?
/Molle