Någon som vet hur man kan skapa utskriftsvänliga sidor från en asp sida? Detta är inget du ska styra från ASP. Det finns fullt fungerande lösningar i CSS. Varför inte dynamiskt skapa en PDF fil som användaren kan ladda ned? > Varför inte dynamiskt skapa en PDF fil som användaren kan ladda ned? Utskriftsvänliga dokument
Problemet är att sidan kan vara ca 20 sidor lång och innehålla bilder tabeller mm.
Frågan är hur man på något vettigt sätt kan räkna ut hur man ser till att inte bilder tabeller mm bryts mellan sidorna.Sv: Utskriftsvänliga dokument
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/page.html
Att bygga så kallade utskriftsvänliga versioner av en sida är helt förkastligt. Det tar bara massor med extra tid. Om du bygger din sida på CSS med ett CSS för skärmen och ett annat för skrivaren så går det som en dans.Sv: Utskriftsvänliga dokument
Sv: Utskriftsvänliga dokument
Det är också ett mycket bra förslag. Men jag tycker att man isåfall bör använda både CSS och PDF. Det finns nog ganska många besökare som bara skulle trycka på print-knappen istället för att vänta på att en PDF-fil ska skapa/laddas ner/öppnas.
Den största nackdelen med PDF är ju att det inte finns något bra gratis sätt (eller har jag fel nu? :-) ) att skapa PDF från ASP. Om du känner till något så vill jag gärna bli upplyst för det har jag själv letat efter.