Tjena där! Om du har en connection till points.mdb kanske detta kan fungera: Det funkade inte så bra nej... Äh, det är lugnt...Föra över data till en annan databas WHERE ...
Jag skulle behöva föra över lite data från en databas till den andre...
Men, jag skrev detta för ett litet tag sen men nu ska jag endast plocka ut vissa fält...
----------------------------
1:a databasen:
Filnnamn: medlem.mdb
tabell: medlem
2:a databasen:
Filnnamn: points.mdb
tabell: Points
Det är så att jag ska plocka ut vilka medlemmar som har "Uppladdat" i kolummen "foto_options" i databas 1. Och därifrån placera in "50" i kolummen "FotoPoints" WHERE användarnamnen stämmer överens...
Kolummen där användarnamnen ligger i heter i första databasen "anvandarnamn" och i andra "Medlem"
Så är det nån som har en aning om hur man kan göra för det har då inte jag... :)Sv: Föra över data till en annan databas WHERE ...
con.Execute "UPDATE Points SET FotoPoints = 50 WHERE (SELECT COUNT(0) FROM medlem IN '" & Server.MapPath("medlem.mdb") & "' WHERE foto_options = ? AND anvandarnamn = Points.Medlem) > 0"
Jag har inte testat, så det kanske behövs lite modifikationer...
/JohanSv: Föra över data till en annan databas WHERE ...
Använde denna koden:
Set MinCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MinCon.Open PointsConString & ";PWD=lösen..."
con.Execute "UPDATE Points SET FotoPoints = 50 WHERE (SELECT COUNT(0) FROM medlem IN '" & Server.MapPath("data/medlem.mdb") & "' WHERE foto_options = 'Uppladdat' AND anvandarnamn = Points.Medlem) > 0"
MinCon.execute (SQL)
Hummm? Nån idé?
/ MoiSv: Föra över data till en annan databas WHERE ...
Jag låter medlemmarna uppdatera det manuellt istället...
Tack ändå!