Hej, Jag tycker du ska använda submitknappar i alla fall... DU kan ju sätta namn på dem! kan jag då få med alla poster i formuläret med hjälp av request.form("") som vanligt?skicka formulär med flera knappar [löst]
Jag har stött på ett problem som jag trodde kunde lösas rätt så enkelt, men det visade sig att det inte ver så lätt, och jag undrar om någon kan hjälpa mig med det.
Det är så att jag har ett formulär där informationen hamtas via en databas, och en administrator ska kunna ändra, radera och skicka vidare till en annan tabell i databasen. Frågan är hur jag skickar formuläret med de olika knapparna. De ska alltså skickas till olika asp-sidor, så jag kan inte använda submitt-knappar för de olika alternativen eftersom det är ett enda formulär. Och det är rätt många variabler som ska med så jag vill helst inte skicka en massa quiery-strängar.
Några förslag?
/SaraSv: skicka formulär med flera knappar
<code>
<input type="submit" value="Radera" name="SubmitButton">
</code>
Om du sätter alla knappars namn till samma så kan du sedan i filen, som du kommer till när du har submittat forumläret, kolla vad det är för vörde på den knapp du skickade med...
<code>
If Request.Form("SubmitButton") = "Radera" Then
'Radera kod
ElseIf Request.Form("SubmitButton") = "Ta bort" Then
'Ta bort kod
osv
osv
End If
</code>
Hoppas det är till någon hjälp och lycka till!
//JonasSv: skicka formulär med flera knappar