Har en sida som använder frames, har en kundkorg i den nedersta framen med en tabort knapp och en länk till kassan, stöter på problem när jag går till kassan. Kassan visas i framen ovanför med alla varor som ligger i kundvagnen. När jag tar bort en vara från kundkorgen vill jag att kassa sidan ovanför ska uppdateras sammtidigt. Som det är nu så uppdateras kundkorgen men inte kassasidan. Finns det något smidigt sätt att lösa detta på? Här har du lite Java som kan hjälpa.. Tack för tipset det fungerar bra när man är inne på själva kassa sidan, Har lagt in javascriptet i en tabort knapp vid kundkorgen, är man inne i butiken och lägger till lite varor och sen vill ta bort nått så hamnar man dirket i kassa sidan eftersom scriptet länkar dit. Jag vill att endast när man är inne på själva kassa sidan då ska scriptet få köras. Känns som det är en svår nöt att knäcka :) Skippade tabort knappen och gjorde en redigerings sida för kundkorgen så nu funkar scriptet fint :)Refresh problem mellan frames
Sv: Refresh problem mellan frames
Uppdatera flera frames samtidigt !
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function changetwoframes( )
{
parent.frames[1].location.href="xxx.html";
parent.frames[2].location.href="yyy.html";
}
//-->
</script>
..sedan..
länktext
Observera: Numreringen av frames..Parent.frames[1].loc..o.s.v. sker från toppen o neråt o från vänster till höger.Sv: Refresh problem mellan frames
<input type="submit" value="Ta Bort" onClick="parent.frames[2].location.href='kassa.asp';">Sv: Refresh problem mellan frames