Jag har anskaffat en portal där det ska diskuteras kring ASP och där jag gärna vill att andra Pellesoftare ska ge synpunkter och hjälpa till att utveckla portalen med nya funktioner. Hur lockande är det om du inte vågar visa vem du är? Du har valt att inte visa ditt visitkort. Litar du inte på oss? Förlåt mig! Varför?! Duger inte pellesoft längre?!? Det tycker minsann jag att det gör! Alltså människor... Håller med Cougarina att det verkar intressant, men du får förklara lite mer vad det handlar om, kommer kod som produceras att vara "fri" dvs. fri för alla att använda som man vill osv. Det verkar som om tjejer är mindre revirbundna än killar här på PELLESOFT. Vad kul..! Allt som kan få medlemmarna att få extra erfarenhet ökar chanser för kommande uppdrag. Pellesoft uppmuntrar detta - bara att hänga på !! Tack Pelle!Vill du vara med och utveckla?
Om du vill vara med så kan du gå och titta här:
http://utv.odeumlink.com/portal/
OBS! Denna site kommer inte att ha något kommersiellt intresse! Jag vill bara att vi tillsammans utvecklar en portal på svenska.Sv: Vill du vara med och utveckla?
Sv: Vill du vara med och utveckla?
Jag har bara inte tänkt på det. Nu är det fritt fram att titta på mitt visitkort. Lade upp en bild också... :-) Nu slipper jag inte undan ens i innerstans folkmyller...Sv: Vill du vara med och utveckla?
Lugna er lite - varför denna fientlighet?
Det är väl kul med fler sajter än bara PELLESOFT!? Tanken med min testportal är att det ska vara ett projekt där alla får bidra med idér och lösningar till olika problem och funktioner. Tanken är INTE att ni ska låta bli PELLESOFT.
Speciellt nybörjare kan ta del av de lösningar som används (väldigt översiktligt) på Testportalen och därmed lära sig mer om VB och ASP.
Nu hoppas jag på mer öppna sinnen...Sv: Vill du vara med och utveckla?
Tanken är intressant, men jag får backa för tillfället då jag har en del att göra på Pellesoft och en del jobb själv.
Kanske att jag hoppar på senare om jag inte får anställning någonstans och Pelles jobb blir klara.
De som är arbetslösa skulle väl kunna haka på?
Då får de ju dels lite erfarenhet och referenser.
Bara en tanke.
Anna-KarinSv: Vill du vara med och utveckla?
Det där med arbetslösa som kan skaffa sig lite referenser är ju en utmärkt idé (läs också längre ned)! Jag uppmanar alla att haka på. Jag kommer under morgondágen att spalta upp lite av det som är på gång. Kanske passar något?
Koden kommer att vara fritt tillgänglig för alla att använda helt i enlighet med GNU och de gängse reglerna vad Open Source avser. Alla som deltagit kommer också att få sitt namn publicerat i alla copyright-notiser i koden och på sajten.
Dessutom är det möjligt att riktigt bra kodning kommer att användas till något av våra "live"-projekt som vi gör åt våra kunder och då får naturligtvis personen/personerna i fråga också betalt! Just nu jobbar vi på ett informationssystem a la CRM åt ett större företag - så kanske något hamnar där? Vem vet...
Testportalen (har någon ett vettigt namn så hör av er) är INTE kommersiell och allt som utvecklas där kommer att göras fritt tillgängligt för alla direkt i filsektionen för nedladdning i enlighet med ovan. Man ska kunna lära sig något av det hela. Allt kommer att inrikta sig kodning och design (nån som vill designa ett snyggt gränssnitt?)..!
Hjälp till - det kanske till och med leder till en slant!?Sv: Vill du vara med och utveckla?
Lycka till
/PelleSv: Vill du vara med och utveckla?
Jag tycker det är en god uppmaning och hoppas på respons.