Hej! Antar att du har en Access databas eller liknande?! jag hittade denna länk som kommer att lösa mitt problemAdministrera databas på webhotell
Min databas ligger på ett webhotell.. Och vid olika tillfällen så måste man administrera denna. ex uppdatera columner, lägga till en tabell mm. Men eftersom den används konternuerligt av användarna så går det inte bara stänga och ladda hem den , uppdatera och skicka tillbaka den. Mina funderingar är att vi SQL kunna sköta detta. Så det jag undrar om någon har ett bra förslag på hur jag skall kunna hantera detta. Jag vill kunna skicka in sqlfrågor via ett asp formulär..eller på annat sätt
Problemen som jag ser det är att om jag vill Skapa en tabell eller döpa om, ändra i tabellerna så vill jag kunna se resultatet. eftersom jag inte arbetar med ett recordeset på samma sätt som att hämta och lägga till data så får jag ingen response. Det bästa vore ju att man kunna koppla upp sig på terminal till webhotellet och därifrån sköta det hela, men jag vet inte om säkerheten godkänner detta...
Är det någon som har ett klokt förslag?
/tyronneSv: Administrera databas på webhotell
På siter som tex hotscripts.com finns det webbaserade administrationer för databaser.. Kanske vore nåt?!Sv: Administrera databas på webhotell
<code>
http://www.aspalliance.com/nothingmn/view.asp?aid=16
</code>