<code> Har du testat att istället för att bara skriva 'Else' lägga till villkoret, 'else if ...'? Det funkade med ElseIf Request.Form = "beskrivning"Sökning
Vad gör jag för fel, ska göra en sökning med hjälp av en kombibox i antingen artikelkod eller beskrivning kolumnen men även om jag markerar beskrivning i kombiboxen på sidan före så söker den på artikelkod.
<%
Dim artsok, sokord, SQL, RS, RS2
artsok = Request.Form("artsok")
sokord = Request.Form("sokord")
If Request.Form("artsok") = Artikelnummer Then
SQL = "SELECT * FROM ""ARTIKELREGISTER"" WHERE ""DE_CHSHuvudprislista"" ='Y' AND ""DE_CHSArtikelkod"" LIKE '" & sokord & "%'"
Set RS = Conn.Execute(SQL)
Response.Write SQL
' Kollar om sökningen finns i databasen annars skriver den ut Response.Write
If RS.EOF Then
Response.Write "<center><div>Sökningen på <b>" & sokord & "</b> gav inga träffar.</center>"
Else
%>
<table border="0" width="700">
<%
Do Until RS.EOF
Response.Write "<tr><td bgcolor=#66CCFF><div>Artikelnummer</td><td bgcolor=#66CCFF><div>Beskrivning</td><td bgcolor=#66CCFF><div>Listpris SEK/st</td><td bgcolor=#66CCFF><div>Rabatt %</td><td bgcolor=#66CCFF><div>Netto SEK/st</td><td bgcolor=#66CCFF><div>Lev tid</td>"
Response.Write "<tr><td><div>" & RS("DE_CHSArtikelkod") & "</td><td><div>" & RS("DE_Beskrivning") & "</td><td><div>" & RS("DE_CHSListpris") & "</td><td><div>-</td><td><div>-</td><td><div>-</td>"
RS.MoveNext
Loop
End If
%>
</table>
<table border=0 width="700">
<%
Else
SQL = "SELECT * FROM ""ARTIKELREGISTER"" WHERE ""DE_CHSHuvudprislista"" ='Y' AND ""DE_Beskrivning"" LIKE '" & sokord & "%'"
Set RS2 = Conn.Execute(SQL)
' Kollar om sökningen finns i databasen annars skriver den ut Response.Write
If RS2.EOF Then
Response.Write "<center><div>Sökningen på <b>" & sokord & "</b> gav inga träffar.</center>"
Else
Do Until RS2.EOF
Response.Write "<tr><td bgcolor=#66CCFF><div>Artikelnummer</td><td bgcolor=#66CCFF><div>Beskrivning</td><td bgcolor=#66CCFF><div>Listpris SEK/st</td><td bgcolor=#66CCFF><div>Rabatt %</td><td bgcolor=#66CCFF><div>Netto SEK/st</td><td bgcolor=#66CCFF><div>Lev tid</td>"
Response.Write "<tr><td><div>" & RS2("DE_CHSArtikelkod") & "</td><td><div>" & RS2("DE_Beskrivning") & "</td><td><div>" & RS2("DE_CHSListpris") & "</td><td><div>-</td><td><div>-</td><td><div>-</td>"
RS2.MoveNext
Loop
End If
End If
%>
</code>
Tackar hjärtligast för all hjälp!Sv: Sökning
En till sak, är Artikelnummer en variabel? Borde du kanske inte sätta fnuttar omkring den om den inte är det (jag är inte säker på att det behövs)?
If Request.Form("artsok") = "Artikelnummer" Then Sv: Sökning
Lade till "" också men det är ingen variabel med det verkar fungera, ElseIf har jag testat innan men inte med""
tackar för hjälpen