Hej. Om du använder Norton Antivirus på datorn så fungerar inte t ex FSO på grund av Nortons inbyggda "script blocker". jasså? ok det har jag ju så klart. hmmm Om det nu skulle ha något med NAV att göra så är det ju bara att inaktivera "script blocking" i så fall WOW... va roligt... den ladda upp mina textfiler direkt med scriptblock inaktiverat... Stora problem med asp sida eller är det IIS som spökar??
Jag har stött på ett problem, jag har en asp sida som listar alla txt-filer
i en speciell mapp.
sidan fungerar bra på dom flesta datorer jag provat den på men när jag provar här hemma laddar den inget allt. ( bara tuggar)
Jag har provat att installera om IIS men utan resultat.
använder w2k iis5.0 och endast webb på denna iis app....Sv: Stora problem med asp sida eller är det IIS som spökar??
Det enda sättet att åtgärda detta är att avinstallera Norton Antivirus.Sv: Stora problem med asp sida eller är det IIS som spökar??
vad kan man använda istället tro? kaparsky labs ska ju vara rätt bra?
Jag menar så jag inte väljer nåt som gör likadant....Sv: Stora problem med asp sida eller är det IIS som spökar??
Jag kör IIS med ASP-script(FSO) och NAV med script blocking aktiverat vilket funkar bra..Sv: Stora problem med asp sida eller är det IIS som spökar??
Vad för hemska saker kan jag råka ut för nu då?? eller är det inte så farligt att ha den deaktiverad?
Tack för tipsen med norton.. har hållt med denna i snart två veckor.. hehe