Jag undrar hur man gör om man vill använda frontpage webbkomponenter tillsammans med ASP. Alltså jag vill infoga sidor med FP webbkomponeneter i en asp sida. Det funkar inte för mig. >Jag använder Linux på en Apache server med Chilisoft programvara för asp Det finns stöd för FP server-extensions på vår server. Så det är inte problemet, men en fråga: Kan du infoga en asp sida i en html sida och sedan få asp-sida att fungera ex visa tid eller dylikt? Den yttersta sidan måste heta .asp - annars förstår inte asp-motorn att den skall köra eventuell aspkod eller include-filer som är aspfiler. Jag döper om sidan till ASP, en förklaring...Frontpage webbkomponenter och ASP
Jag använder Linux på en Apache server med Chilisoft programvara för asp
MikaelSv: Frontpage webbkomponenter och ASP
Där har du problemet! Jag har iaf aldrig hört talas om att FP-komponenterna finns för något annat OS än Windows.
/JohanSv: Frontpage webbkomponenter och ASP
MikaelSv: Frontpage webbkomponenter och ASP
/PelleSv: Frontpage webbkomponenter och ASP
Jag skapar en söksida i FP alltså med en webbkomponent. När jag infogar den sida i en ASP-sida så vill inte söksidan fungera, den verkar inte tycka om att blanda sig med ASP då funkar ej webbkomponenten.
Jag undrar, -Kan ni lägga in webbkomponenter från frontpage i en ASP sida och få det att fungera?
Mikael