Så här trodde jag jag skulle skriva: Har redan testat det och testade det nu igen men får då fram denna text: Hej igen. Oj då så lätt!!!Problem med WHERE i SELECT raden.
strSQL = "SELECT members.id, members.username members.status FROM members WHERE id IN ("&Favorit_Users&") AND members.id<>1 AND members.status=online ORDER BY members.username"
...men det funkar inte.
Så här funkar det:
strSQL = "SELECT members.id, members.username members.status FROM members WHERE id IN ("&Favorit_Users&") AND members.id<>1 ORDER BY members.username"
...men jag vill ju bara visa poster där det står "online" i kolumnen "status" och då måste jag väll skriva "AND members.status=online" eller?Sv: Problem med WHERE i SELECT raden.
Hej...
Testa:
strSQL = "SELECT members.id, members.username members.status FROM members WHERE id IN ("&Favorit_Users&") AND members.id<>1 AND members.status='online' ORDER BY members.username"
Notera enkelfnuttarna ( ' ) runt "online"...Sv: Problem med WHERE i SELECT raden.
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fel '80040e21'
The request properties can not be supported by this ODBC Driver. Sv: Problem med WHERE i SELECT raden.
Hmm...
Kan du visa lite mer kod så kanske vi kan hjälpa dej?Sv: Problem med WHERE i SELECT raden.
Hej igen...
Kolla här:
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q238641&
Ett råd är att använda Jet 4.0 som provider...
Ex:
Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=D:\src\dyk.mdb;Persist Security Info=FalseSv: Problem med WHERE i SELECT raden.
Grejen var att jag glömt ett "," framför members.status.
Så nu funkar det när jag använder fnuttarna på båda sidor om "online".
Tack för hjälpen.Sv: Problem med WHERE i SELECT raden.
Hej igen.
Den där artikeln vart helt fel....
Men bra att det löste sej.