Den sparar ändringar gjorda i ett formulär till databsen Äh! jag löste det, av någon anledning så skrivskyddar datorn databasen när jag startar om den, eller kanske när jag stänger projektet. Det har med rättigheterna att göra...Du måste ha läs OCH skriv rättigheter till katalogen där databasen ligger! Jo, jag förstår det. Det jag inte förstår är att den ändrar rättigheterna rätt vad det är uten att jag har bett om det.Ser någon något fel på denna sql-sats?[LÖST]
<code>
Rubrik = Request.Form("rubrik")
Text = Request.Form("text")
Bildtext = Request.Form("bildtext")
Fil1 = Request.Form("fil1")
Fil2 = Request.Form("fil2")
Lank = Request.Form("lank")
LasMer = Request.Form("lasmer")
Prio = Request.Form("prio")
UtgDat = Request.Form("utgDat")
SQL = "UPDATE tblNyhet SET fltRubrik='"& Rubrik &"', fltText='"& Text &"', fltFil1='"& Fil1 &"', fltFil2='"& Fil2 &"', fltBildtext='"& Bildtext &"', fltLank='"& Lank &"', fltLasMer='"& LasMer &"', fltPrio='"& Prio &"', fltUtgDat='"& UtgDat &"'"
SQL = SQL & "WHERE fltID=" & Nr
set conn = server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "dbq="&server.mappath("/lopsedel_Local/databas/dbLopsedel.mdb")&";driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
conn.Execute SQL,,1
conn.Close
set conn = nothing
Response.Redirect"utfort.asp?sida=ny"
</code>
Ibland fungerar det, men av någon anledning så får jag felmeddelandet:
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.
/lopsedel_Local/admin/admin_nya.asp, line 23
Är det någon som vet varför?Sv: Ser någon något fel på denna sql-sats?
(DET MÅSTE VARA NÅTT SÅNT!!!) Jävligt skumt, funkar en dag men inte den andra!Sv: Ser någon något fel på denna sql-sats?
Sv: Ser någon något fel på denna sql-sats?