Hej! Här har du ett enkelt javascript som gör det. Om du skickar till en sida där du utför själva raderingen så kan du använda dig av detta script, det skickar inte vidare till nästa sida förrän man klickat på ok.Meddelande
Jag har en sida där användarna kan lägga in olika produkter i en databas. De kan även ta bort ur databasen. När användaren har klickat på "Ta bort", skulle jag vilja ha en meddelanderuta som varnar användaren om att radering är på väg att ske. Här ska användaren kunna välja "Avbryt" och då ska inte produkten raderas.
Jag har testat med <Script language=Vbscript> Del= Msgbox("Produkten kommer att tas bort", 48, "Varning") (något sådant) Där variabeln Del får värdet av den knapp som användaren klickat på. Men det fungerar inte. Del får inte något värde. Jag vet att detta sker på klientsidan, men finns det inget sätt där detta skulle fungera på?
Måste jag göra en helt ny asp-sida för detta? Och kan man isåfall begränsa denna nya sida i storlek, så att den ser ut som en meddelanderuta?
/DiSv: Meddelande
det här skriver du i headen:
<script LANGUAGE="Javascript">
<!--
function confirmSubmit() {
var agree=confirm("Är du säker på att du vill ta bort denna artikel?");
if (agree)
return true;
else
return false;
}
-->
</script>
Här har du knappen:
<INPUT type="submit" value="Ta Bort" id=Tabort1 name=submit onClick="return confirmSubmit()">Sv: Meddelande
" onclick="return confirm('Vill du ta bort detta?');">Radera