Jag bara undrar om det finns någon patch eller som fixar problemet med att IIS börjar äta minne som en Ko på grönbete (ungefär :-) ). När man tex skriver en oändlig loop eller annan halvtaskig kod... Och om det nu inte finns det. Något sett att stänga ner processen utan att starta om datorn. Jag får nämligen hela tiden "Access Denied" när jag försöker avsluta dllhost.exe via aktivitetshanteraren Bör du inte stänga av servicen eller stänga ner den från mmc? Det har du iofs rätt i :*) Men du vet inte någon fix eller liknande för problemet.... Vore inte det bästa att kolla igenom koden innan man testar den, eller bara skriva den nogrant. Visst vore det bäst om man kollade koden nogrant... Finns det inte en inställning som heter typ ScriptTimeoutPeriod eller nåt sånt? Den kan man väl ställa in för hela servern på en gång, kanske i registret.IIS kraschar vid oändlig loop
/JohanSv: IIS kraschar vid oändlig loop
Sv: IIS kraschar vid oändlig loop
Sv: IIS kraschar vid oändlig loop
// Erik BSv: IIS kraschar vid oändlig loop
Men säg så här.. Du har ett webbhotell. En användare skriver lite oändliga loopar. Servern går i backen. Kanske inte så bra...Sv: IIS kraschar vid oändlig loop