När jag skickar via ett Nyhetsbrevs-funktion (JMail Message) så går endast de adresser med XXXX@mindomän.com, dvs de e-postadresser som finns på min server fram. Lägger jag in e-post adresser med andra domännamn så får jag detta felmeddelande En tänkbar orsak kan vara att mailservern som du skickar via kanske inte tillåter mail till andra domäner (relaying). Detta fenomen kan även uppstå om du inte har angivit någon avsändaradress eftersom servern då inte vet att du tillhör en "giltig" domän. Om avsändar-adress inte existerar eller om SMPT-server är felaktig, får man detta fel, bl.a. Tyvärr inget av detta passar in, det finns avsändaradress och jag har ett annat JMail-script som funkar. Tillhör avsändaradressen smtp-servern då? Vad är det som skiljer detta scriptet mot det som fungerar? Avsändaradressen "tillhör" smtp-adressen. Hej igen,J Mail problem
------------------------------------------------------------------------------------------------------
jmail.Message error '8000ffff'
The message was undeliverable. All servers failed to receive the message
/nyhetsbrev/indexBrev.asp, line 1036
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och line 1036 är i scriptet:
jmail.Send (smtpadress)
Någon som varit med om detta coh kanske har någon lösning. Inte mycket lönt att ha ett nyhetsbrev om man bara kan skicka till sej själv!?!
/Conny MagnussonSv: J Mail problem
/JohanSv: J Mail problem
/JuhaSv: J Mail problem
/ConnySv: J Mail problem
/JohanSv: J Mail problem
Nyhetbrevscriptet är kopplat till en databas (Åsa Gruvsjös Nyhetsbrevsscript ver2) och det andra är ett script med ett enkeltformulär som skickas.
Det går också utmärkt att skicka "vanliga" mail från smt-adressen.
Strange, men så är det och det gör mej mycket konfunderad.
/ConnySv: J Mail problem
Tror jag kommit på felet.
Admax (webhotellet) har ändrat på sina SMTP-servrar.
Nu är det "Krav på Autentisering".
I Outlock Express är det lätt fixat, bara att kryssa i en ruta. MEN hur fixa det i mitt Nyhetsbrevsscript???? Med "Jmail-message" som skickar?
/Conny