varför ser sidan helt annorlunda ut när jag granskar med IIS istället för frontpage eller explorer??? Hej Jag skriver alltså: http://localhost/mappen/index.asp för att kolla hur sidan ser ut. Omge sista värdena med citat tecken eller mellanslag innan > tecknet. Hej Jag har alltid " runt så det är inte heller felet...Varför ändras sidan vid granskning med IIS... Snabbt svar pp
Alla tabeller lägger sej helt fel...
Snabba svar tack!Sv: Varför ändras sidan vid granskning med IIS... Snabbt sva
Vad menar du med att du granskar sidan i IIS?
Netscape har jag för mig ritar upp tabeller på ett sätt och Explorer på ett annat.
Har du satt fast bredd på tabellen eller?
Om inte så ändras den med upplösningen som man kör.
Anna-KarinSv: Varför ändras sidan vid granskning med IIS... Snabbt sva
tabellerna är %satta för att ses bra i de olika upplösningarna.
Jo det är så här att jag har hela sidan som en tabell med 1 rad och en kolumn. I den tabellen bygger jag upp sidan i olika tabeller...
Tabellerna byter plats och endel lägger sej t o m som egna tabeller utanför "huvudtabellen"...
Det är inte bara storleken som ändras alltså.Sv: Varför ändras sidan vid granskning med IIS... Snabbt sva
Anars tolkar IIS det som start och slut på kod block:
Ger fel:
<TABLE WIDTH=100%>
Korrekt
<TABLE WIDTH=100% >
<TABLE WIDTH="100%">
<TABLE WIDTH='100%'>Sv: Varför ändras sidan vid granskning med IIS... Snabbt sva
Det låter som att tabellerna inte är rätt eller att du använder något lager som inte håller sig på plats.
.
Jag vill minnas att NS inte skriver ut tomma TD taggar, sen om den inte stöter på sluttaggar så bråkar den.
Kolla koden att alla TR och TD är rätt avslutade och samma med Table taggen är nog mitt tips.
Anna-KarinSv: Varför ändras sidan vid granskning med IIS... Snabbt sva
Men tack ändå.