Hej! Linköping 090702 Ja, detta går men är ganska svårt. Det största problem du kommer stöta på är att ansluta till Access över Internet. Det skall finnas stöd för detta över RDS och kräver lite ändringar i registry på webbservern. Jag har fortfarande inte löst VB kopplat med Access från Internet, men löser jag detta kommer jag att skicka lösningen. Man kan inte öppna en accesdatabas över internet. Du kan replikera mot den över t.ex. ftp.DreamWeaver med MS Word, MS Access 2000?
Jag har precis börjat att lära mig MS Access 2000 och Visual Basic och vill härmed
göra en koppling mellan Ms Access 2000, MS Word, Dreamweaver med Visual Basic kod.
Jag vill kunna lägga in min CV i en mall gjord i MS Word som sedan ska kunna ses på Internet.
Vissa uppgifter ska komma från MS Access 2000. Jag vill programmera i Visual Basic för att
kunna göra kopplingen mellan MS Access 2000 eller Dreamweaver för att öppna MS Word mallen,
men hur ska detta gå till? Hur ska detta kunna genomföras?
Finns det andra sätt att koppla Internet till MS Word dokument?
Tack på förhand!
Johanna PihlströmSv: DreamWeaver med MS Word, MS Access 2000?
Jag skulle nog mer satsa på att länka Word och Access för att presentera dynamisk information. Sedan skriva ett program (ex asp) som kommer åt Access och kan ändra vissa uppgifter den vägen.
Ett annat alternativ är att ha Office Installerat på servern och via ASP bygga ett worddokument enligt dina instruktioner.
Just kopplingen VB, Word, Access är inga problem. Problemet är när du kommer ut på Internet. Den här informationen hjälpte dig föga men för att backa till din fråga. Du måste först lyckas få VB att ansluta till din access-databas över internet. Klarar du det, då har du kommit långt.
Skulle du mot förmodan fixa detta så är jag oerhört intresserad av att veta hur du lyckades - för det skall gå enligt Microsoft!
Hälsningar
/PelleSv: DreamWeaver med MS Word, MS Access 2000?
//Johanna PihlströmSv: DreamWeaver med MS Word, MS Access 2000?
Eller arbeta mot en komponent/service på din webserver.