Tja, Det vore en bra idè att sälja skräddarsydda forum och andra communities till företag. Har dock inte förverkligat den än. Och jag har inte ens ett community-script Vad är ett community script? tänk dig ett asp-script Jo men fortfarande, vad är ett community script...en inloggning, en gästbok, ett klotterplank? Eller kanske allt? Det finns ett på www.aspsidan.nu, fast jag tycker att du ska göra ditt eget, hmmm, ursäkta mig, jag trodde jag ställde en fråga till lite professionella killar som drog sig för att sparka på dem som redan ligger ner... gissa om jag hade fel!? www.programmersheaven.com, där har du också en bra utgångspunkt. Jag tycker att du, GoofyBoy, verkligen har gjort bort dig nu. Det är inte någon som har "sparkat ner" på dig. Att skälla på någon som erbjuder dig något kommersiellt även när det skall användas ideellt tyder på dåligt omdöme, speciellt när du inte nämnde att det var ideellt i din fråga. Dessutom undrar jag hur du kan med att påstå att professionella kodare inte gör sina produkter själva utan klipper och klistrar. Kanske något du själv som påstådd systemutvecklare använder dig av? Jag förstår inte hur du förväntar dig ett bra svar på en så dåligt ställd fråga...? Häromkvällen var du inne på chatten och bad om samma sakerCommunity script
Undrar om det är någon som har ett dylikt liggandes någonstans, som gärna delar med sig.
Behöver något att utgå ifrån, orkar inte göra allt från ground-up, under tidspress, annars är ju det enda vägen om man vill ha något riktigt bra.
Tack på förhand.Sv: Community script
/JörgenSv: Community script
Jag kan sälja en hel community till dig om det är det du är ute efter.
Annars får du nog sätta igån och knappa om du ligger under tidspress.
// JompaSv: Community script
Det är säkert felskrivet. Eller vad säger ni. Är det korrekt skrivet?
Man kan inte vara bäst på allt =)
/JörgenSv: Community script
Trodde bara att detta var ett ställe där man frågar när man behöver en spark för att man har kört fast. Inte för att få en grej någon har suttit och gjort i flera timmar för att sedan sälja vidare den. All eftersom "man e under en tidspress och hinner inte göra det själv."
Snacka om att ta sig vatten över huvudet!
Säg vad fan ni vill...
// JompaSv: Community script
det blir mycket mycket bättre + att du lär dig nått på köpet också :)Sv: Community script
Jag ber inte direkt om någon kommersiell produkt, den kan ni behålla, arbetet jag gör är idellet, jag är inte ute efter att tjäna något på era alster, tvivlar dessutom på att det skulle vara era alster om ni skulle råka sitta på lite koder... för givetvis kopierar man lite både här och där, så kom inte med ert hyckleri.
När det gäller min kunskapsnivå är det heller inget fel på den, jag jobbar som systemutvecklare, men det betyder inte att jag jobbar med helt andra tidsrum än övriga människor, inte sant? Alltså kan även en som kan programmera vara utsatt för tidspress, speciellt om den personen försöker göra det vid sidan av vanligt arbete.
Jag behöver verkligen inte era roliga kommentarer, lova mig bara en sak, ge inte upp era jobb för en komiker karriär, och har ni inga jobb, skaffa er jobb... humor är inte era direkt starka sida, milt uttryckt.
Tack för tipset om aspsidan.nu, btw.
Ni övriga kan dra åt fandersSv: Community script
Håller även med dig Goofy, det som man gör inom företaget är självutvecklat eller i samarbete med konsulter (helst utan konsulter. ;) ;) ) När det gäller ideelt arbete till något okommersiellt så behöver man inte anstränga sig för att skapa något.. vad är meningen med det?? Varför uppfinna hjulet två gånger.. som vi ibland brukar skoja om på jobb... "Copy paste, vem kan klara sig utan det? " ;)Sv: Community script
Ditt svar är så otroligt otacksamt utformat så om någon skall dra åt fanders är det du. Du skall vara glad att det finns folk som orkar svara på dina inlägg.
Jag förväntar mig att du ber alla du har förolämpat om ursäkt.
/IvarSv: Community script
>Undrar om det är någon som har ett dylikt liggandes någonstans,
>som gärna delar med sig.
Ja, det har jag kanske, vad vet jag, det är ju inte lätt att gissa vad ett "Community-script" är...
>Behöver något att utgå ifrån, orkar inte göra allt från ground-up
Köp en slav då...
Vad gäller det andra inlägget borde du nog läsa det en gång till... Knappt en enda sak av det du beskriver i det inlägget kan man utläsa från det första...
Tycker MolleSv: Community script
Då sa du att det hängde på detta scriptet om firman skulle överleva eller inte, ni var underbemannade och därför hade du inte hunnit med det du skulle göra
Det fanns kunder som snart skulle välja mellan "din/er" lösning, och skulle ni få det så skulle troligtvis eran firma överleva och även kunna återanställa den personal som blivit uppsagd
Det rimmar dåligt med det du nu skriver att detta skall vara ett ideellt projekt. Blev det ideelt över en natt?