Jag har gjort en tipsmall så att man ska kunna lägga in sina system, men jag har et problem dom svenska teckene vill inte funka det blir massa fyrkanter m.m. vad ska jag göra??? Snälla hjälp... var har du svenska tecken? kan du inte använda htmltecknen Jag skriver svenska tecken i formen men när jag hämtat datan från Databasen så funkar det inte med svenska tecken, men i databasen så finns dom. Rätt sätt är att definiera en korrekt teckentabell. För väst-europeiska språk (inklusive €) är det: > Det funkar ialla fall inte. Ja men dom svenska tecknen finns ju där det är det som är det konstiga jag har inte haft dom problemen förut. Konstigt Jag hade Dreamweawer MX installerat och det var där jag skapat sidan, men jag testade att installera dreamweaver 4 och öppnade sidan där och tro det eller ej när jag sparat så fungerade det.Svenska Tecken[Löst]
Sv: Svenska Tecken
å = å
ä = ä
ö = öSv: Svenska Tecken
<head>
<title>Teckentabell</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-15">
</head>
Htmltecknen (å) bör bara användas när man ska infoga åäö på en sida som använder en teckentabell som _inte_ innehåller åäö, tex den krylliska eller liknande!Sv: Svenska Tecken
Då tippar jag på att det har med databasen att göra!Sv: Svenska Tecken