Jag behöver hjälp med en sak! Hej 1. Ja, ini en fil på servern ska ändras ja... Jag har byggt en komponent som kan läsa och skriva till INI-Filer... som svar på 2:anHjälp!
1. Finns det nån funktion i ASP för att läsa/skriva i Windows INI filer?
Eller vet ni vart man kan ladda ner nån sån komponent?
2. Vet nån hur man gör för att inkludera exempelvis en banner på alla sidor i en underkatalog (eller index filen annars). Som på tripod.com t ex...
Tacksam för svar..
//Christoffer VSv: Hjälp!
1. Du kan använda FSO men eftersom ASP körs på SERVERN så kan du bara läsa och skriva serverns INI filer. Du får använda dig av en annan lösning med ini filerna.
2. Antingen lägger du till en include rad på varje fil som ska ha bannern (det finns en färdig funktion i asp för att rotera banners har jag för mig).
Annars kan du ändr ai din IIS att den ska includera filen på visa sidor kataloger.
/jonberSv: Hjälp!
2. Nja, eftersom det kommer bli ett webhotell så måste sidan inkluderas i sidan automatiskt..Sv: Hjälp!
Den finns på: http://tassadar.gladh.nu/page_download.asp
- magnusSv: Hjälp!
Om du vill kunna lägga in en banner på alla sidor även om de inte är dina så måste du lägga till kod när sidan skickas från servern till klienten, och för att göra det så skriver man ISAPI-filter..
De är inte helt triviala att skriva, men om du är duktigt på C++ och MFC så kan du nog få ihop de.
Annars tror jag det finns någon som skall likna ISAPI i .NET som är betydligt lättare, tycket jag läste det någonstan..
- Magnus