Hej! Det är bara att döpa din fil till *.asp och skriver ASP-kod i den. Sedan surfar du bara med din wap telefon till den. Se till att enbart returnera WML så är det lungt. Borde inte titeln för diskussionen var: Hej! Har för mig att det finns Wap klient för vanliga datorer. Vilket man kan testa på under utvecklings fasen. Typ en webbrowser som hanterar WML istället för HTML. Hej Anders! ASP skript körs ju på servern? Är väl bara att lägga up dem i PWS eller IIS lokalt på datorn och accessa dem genopm http. :O) Testa gärna att surfa via er biltelefon till www.pellesoft.nu/wap.aspasp på wml-sida
Jag undrar hur man kan använda asp-kod på en sida gjord för wap-telefoner.
Har testat att skriva asp-kod som på en "vanlig" sida men det gick ju inget vidare!
PontusSv: asp på wml-sida
Sv: asp på wml-sida
Retunera en wml-sida med ett asp-script.
Jag är ju inte insatt i wml så jag får väl "bidra" med det jag kan... :O)
Annars så är det en mycket intressant diskussion.
Kanske nån av er som kan slänga ihop en liten artikel om hur man gör.Sv: asp på wml-sida
Ja varför inte! En artikel eller kurs vore kul!
Det som talar emot är väl antalet användare som har telefoner med möjlighet till WAP som inte verkar speciellt många.
Fast det behöver man ju inte bry sig om... för det vore kul att lära sig lite mer.
När man ska testa skarpt kan ju låna någon man käners WAP telefon, om man inte har nån. sedan på en WAP telefon.
Men håller nog på att dö ut. Eller kommer inte bli så stort. Blir nog trådlöst bredband i kombination med Pocket PC som slår. Lite trevligare att surfa på.Sv: asp på wml-sida
Det finns ex "Nokia Toolkit" som jag just laddat ned men jag skulle vilja att det fanns en browser som kan hantera asp-kod eller rättare sagt en *.asp sida med wml.kod.
Som det är nu så får jag sitta uppkopplad för att testa och det känns inte alls roligt.
Någon som vet var det finns en sådan browser?
Sv: asp på wml-sida
Här gjorde jag ett litet exempel för några månader sedan...
/Pelle