Hur skall jag gå till väga. Jag har ett litet community där medlemmarna kan se information om varandra nu vill jag att man skall kunna välja om man vill visa sin e-postadress eller inte. Har gjort checkbox allternativ ja/nej och nu undrar jag hur man gör för att bara visa doms e-post som har sagt ja. Hej Hejvisa data beroendes på ja eller nej
<code>
Set rs = Conn.Execute("select * from users where userID = " & Request.QueryString("id"))
%>
<table border="1" bordercolor="#000000" height="108">
<tr>
<td bordercolor="#ffffff" height="13"><b><font class="small">Användarnamn</font></b></td>
<td bordercolor="#ffffff" height="13"><font class="small"><%=rs("UserName")%></font></font></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#ffffff" height="7"><b><font class="small">Email</font></b></td>
<td bordercolor="#ffffff" height="7"><font class="small"><%=rs("email")%></font> </td>
</tr>
</table>
<%
rs.close
set rs = nothing
end if %>Sv: visa data beroendes på ja eller nej
Nu vet inte jag om du har ett Ja/Nej fält eller inte i din databas,men jag antar det.
Något sånt här borde funka.
ShowMail = RS("E_postVisa") ' Ja/Nej fältet.
IF Showmail = -1 then ' Vill visa sin epost
skriv ut e-post
ELSE
skriv ut "visas inte!"
END IF
-1 = , True, ja/yes.
0 = False, Nej, No.
Anna-KarinSv: visa data beroendes på ja eller nej
Där du skriver ut E-post adressen, eller så gör du kollen innan och skriver ut variabeln istället, om det bara är en post som hämtas.
Typ
ShowMail = RS("VisaEpost")
IF ShowMail = -1 THEN ' vi vill visa epost adressen
ShowMail = RS("E_post")
ELSE
ShowMail = "Visas inte"
END IF
Sen skriver du ut ShowMail där du skriver ut E-post idag.
Anna-Karin