Hej. Mig veterligen finns det ingen begränsning av hur många poster du kan ha i en select-box i HTML-specen. Hej och tack för era svar. <SELECT> - Lisbox begränsning??
Märkte en märklig sak igår. Jag har en <select> med attributet size=10 vilket gör det till en sk listbox... Jag "befolkar" listboxen från en database med hjälp av en vanlig loop och allting fungerar fint... Nu är det så att databasen växt en del och till min stora förvåning märkte jag att inte alla poster som fanns i databasen visades i listboxen. Jag prövade att radera ca 150 poster och vips syntes nya poster i listboxen...
Vad kan detta bero på. Finns det någon sorts gräns eller var det bara något tilfälligt strul. Vore tacksam om någon kunde svara på denna fråga så jag vet ifall jag måste begränsa SQL frågan till t.ex. de 30 nyaste posterna el dylikt.
mvh
PhilipSv: <SELECT> - Lisbox begränsning??
Däremot så kan det ju finnas någon begränsning i webläsaren. Provade du med någon annan läsare?
Att plocka ut värden ur en databas som andra kan skriva i kan ju vara lite vanskligt. Ett tips är nog att begränsa hur många poster som hämtas. Att ha det till obegränsat verkar ganska farligt!Sv: <SELECT> - Lisbox begränsning??
Måste göra enbegränsning i hur många poster som visas...
Philip