Någon vet vet hur man kan göra för att Nej, du kan aldrig avgöra om besökaren är svensk! <% > <b>helt perfekt. =)</b> Nix vet men jag tror inte det är så stor % av svenskar som inte använder en svensk webbläsare och man ska ändå kunna välxa språk om man vill. =) > <b>inte använder en svensk webbläsare</b> Dett är det säkraste script du kan köra om du inte vill fråga användaren vilken språk den föredrar. Att skilja på topdomainer går inte då jag kan koppla upp via andra än svenska operatörer, tex: telia.com, fullfart.nu eller avantgo.us....skilja på Svensk och utlänska besökare?
skicka svenska besökare till en sida
och övriga till en annan?Sv: skilja på Svensk och utlänska besökare?
Däremot kan du avgöra om användaren kommer från en .se-domain (vilket inte finns någon anledninng till, han kanske är på semester i Spanien). Du kan också kolla efter vilket språk användaren har ställt in i sin webläsare, exempelvis svenska!
Om du förklarar varför du vill skicka vidare så kanske vi kan hjälpa dig bättre!Sv: skilja på Svensk och utlänska besökare?
ISOLanguage = Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")
If ISOLanguage = "se" then
Response.Redirect "svens-sida.asp"
Else
Response.Redirect "internationell-sida.asp"
End If
%>Sv: skilja på Svensk och utlänska besökare?
Ha i åtanke att det där är en inställing som användaren själv måste ställa in. Du kan omöjligt veta om det verkligen är en svensk eller om de som inte har "sv" inte är svenskar!Sv: skilja på Svensk och utlänska besökare?
Sv: skilja på Svensk och utlänska besökare?
Inställingen har inget med språkversion på webläsaren att göra. Hos nästan alla mina kunder så kär vi engelska OS.
Det som först ändrar till "SV" är Locale. Därefter inställingen i webläsaren. Jag ville bara göra dig uppmärksam. Vet du problemetaiken så är det helt ok!Sv: skilja på Svensk och utlänska besökare?
En svensk i t.ex tyskland har oftast svensk formaterings inställning.
// jompa