Skall hjälpa en kompis med ett mindre företag med en liten sajt. Sidan skall adminstreras via nätet och det är inga problem. Men kunder skall också kunna logga in och se hur långt man hunnit på deras projekt och se eventuella bilder från projektet. Någon som har tips på hur man skall lägga upp det? Kan tänka mej att det blir väl som ett community där den ansvarige lägger upp nya användare som sedan kan logga in på "kundlogin", eller.... kolla andra sidors login-funktioner och spinn vidare på det. Jag skulle nog gjort en typ av frame sida med en "bottom frame" på c:a 30% med en asp fil som hämtar ut status på projekt, beräknad tid osv från en databas. Sen visar man helt enkelt denna info i 30%:aren och siten i det skick den är i 70%:aren..... Lite uppkäftig!?! Problemet var inte det att jag inte klarar uppdraget, jag ville ha tips vad man ska tänka på och hur man kan göra, alltså olika förslag....Tacksam för tips och hjälp!!!
Sv: Tacksam för tips och hjälp!!!
men jag tycker att man INTE ska ta ett jobb man inte klarar av..Sv: Tacksam för tips och hjälp!!!
bara en idé....
// jompaSv: Tacksam för tips och hjälp!!!