Kan någon kolla in http://stek.members.easyspace.com/ASP/Default.asp och kolla in koden i top.asp där det står Dagens datum är och förklara varför inte dagens datum syns??? Prva att skipa att deklara varibeln Date: Det verkar som om webhotellet inte stöder ASP, ASP-koden exekveras ej utan skickas direkt till webläsaren. Jag trode det bara var för att exponer asp koden... :O) Vet inte. Vi får fråga författaren bakom inlägget. Easyspace.com ska stödja ASP. Det är därför sidan ligger där men koden exekveras inte. Den funkar lokalt på PWS men inte där på "hotellet". Det är det som är problemet...........varför den inte exekveras Utdrag ur prislistan... Detta stod på easyspaceKodstrul
/StefanSv: Kodstrul
<%
Dim Date
Date=Datum
%>
Datum är ingen funktion utan att tolkas som en tom variabel.
Date är funktionen som retunerar datum, men eftersom du deklarerat en variabel med samma namn. tolkas det som en variabel.Sv: Kodstrul
/JohanSv: Kodstrul
Tja, det är ju nog den primära orsaken.Sv: Kodstrul
Det kan ju vara så att istället för att klippa o klistra in koden på sidan, lägga det på en "filserver" som easyspace.com.
Han ber ju oss kontrollera koden för sidan, och inte resultatet. Sv: Kodstrul
Sv: Kodstrul
.members.easyspace.com
--------------------------------------------------------------------------------
EasySpace help: Web hosting
--------------------------------------------------------------------------------
Our standard webhosting package is supplied with:
FREE 100MB webspace - unlimited FTP and upload access
FREE Frontpage 98/2000 extensions
FREE 5 POP3 email - to receive anyname@yourdomainname
FREE Bandwidth - unlimited data transfer for your website
FREE Media Streaming (http) - from our webservers
FREE Account setup
At Easyspace we use high performance and reliable Linux servers which are connected to 8 major ISP backbones at up to 155Mbs.
Jag hittar inget om stöd för ASP. Gissar på att man får betala för det. Men jag kan ha felSv: Kodstrul
Easyspace servers are capable of supporting ASP with the ASP/CGI/PHP upgrade.
Det är bara att betala :-)