Är det någon som vet hur man uppdaterar en access databas utan och ladda upp hela filen igen? Har ett webhotell så det är inte lokalt. Du kan väl göra en sida utformad efter vad du ska göra för ändringar? Så blir det lite enklare vid framtida ändringar, då kan du ju göra ett sjysst "grafiskt" (Det är ju Access också, men det kan bli mer grafik ;) )gränssnitt, och utforma det efter eget behov och smak. Njaae inte vad jag hade tänkt mig, att ladda upp 30 MB tar tid på modem. Så om det finns något sätt att fixa dem små ändringarna man gör hela tiden så skulle det vara kul och höra om det. Du kan ändra datbasen struktur med SQL fråger. Fast vet inte om det går om någon är inne i databasen. Alltså... Vad är det för ändringar du menar? Uppdatera databas?
Sv: Uppdatera databas?
Mvh
MolleSv: Uppdatera databas?
Lite tvetydigt.
Är det hela databasen och informationen där i som ändras titt som tätt som gör så att du måste skicka upp den hela tiden för att du inte kan (just nu, göra ändringar i den remote?)
Och vad är det för ändringar du gör titt som tätt?
I vilket som helst av fallen, så är det någon form av innehållshanteringssystem du är ute efter.
Om databasen ligger på webbhotellet och väger 30 mb så hade jag inte diggat att skicka upp den titt som tätt, då hade jag införskaffat/tillverkat en system som gör så att jag kan underhålla databasen / applikationen remote.
Sök på CMT (Content Management Tool) , kolla in programmersheaven.com... där kan du nog komma igång...