Hej I det sistnämda fallet tror jag att du måste ha en access-2000 databas! Connection strings för Access Varför får man dom här felmeddelandena? för mycket besök eller server problem?Tokiga drivisar till db?
Har en kund som har sin sida hos carambole, det är rätt mycke trafik på sidan. Vi använder access 97, antalet db är 7st, anledningen till det var att sprida på anslutningarna lite grann.
Om vi använder följande drivis till db:n får vi detta felmeddelande:
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("_data/main.mdb")
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Visa = "SELECT * FROM TBL_TEXT3"
RS.Open Visa, Connect, 3, 3
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x424 Thread 0x958 DBC 0x2f58f024 Jet'.
/top.asp, line 13
och med denna drivisen får vi detta felmeddelande:
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Path = Server.MapPath("_data/main.mdb")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Path
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL = "SELECT * FROM TBL_TEXT3"
RS.Open strSQL, Connect, 3, 3
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Cannot open database ''. It may not be a database that your application recognizes, or the file may be corrupt.
/main.asp, line 74
någon som vet vad jag kan göra för att slippa detta? vi har funderat på och använda sql sever db istället men då börjar det ju kosta pengar, så helst vill vi använda access.
/TomasSv: Tokiga drivisar till db?
Glöm inte heller att när du lagt en databas på webben så skall du se till att user guest får skriva i den (sköts av admin).
/PelleSv: Tokiga drivisar till db?
Access 97
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.3.51;Data Source=" & Path
Access 2000
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Path
//PutteSv: Tokiga drivisar till db?
Är mySQL gratis att använda kommersielt? alltså jag utvecklar en webblösning där jag använder mySQL och sedan säljer jag den lösningen till kund...
när jag testade Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.3.51;Data fick jag detta felmeddelande:
ADODB.Connection error '800a0e7a'
Provider cannot be found. It may not be properly installed.
/top.asp, line 20
/Tomas