I HTML skriver man för att bryta sig ur en framebyggnad. Du gör på precis samma sätt, ASP är HTML fast det generas dynamiskt av ett script på servern. När du tittar på resultatet av ett ASP-program är det ren HTML-kod. fungerar inte och funkar inte heller. Inloggningen ligger i en "top"-frame och under har jag en "main"-frame. När man loggar in så ska toppen bryta ut över hela webläsaren och bli ett vanligt fönster. Kolla in http://www13.brinkster.com/stek4431/asp så ser du vad jag menar. det är fortfarande bara top.asp som sidan öppnas i...........och toppen är bara 12% så det enda man ser är är en smal strimma. Är det en form som ska sändas? Isåfall kan du prova med att lägga target i <FORM ACTION= METHOD= target=_parent (eller frame namnet ex Main)> När jag skriver: Att trycker på bilden är väl samma sak som att trycka submit i Form'et. Så det är väl Action i Form taggen och i vilken frame den visas som avgör? Om detta probelmet hör ihop med dina andra fråga om databasen så beror det felet på att du aldrig postar formuläret här! Ta bort href-länken som du har på bilden. Sedan får du som Peter M säger lägga till:Framebrytare
När det gäller ASP är det och här har jag testat med samma framebrytare utan framgång.
Hur bryter man sig ur en frame i ASP?????
/StefanSv: Framebrytare
/JohanSv: Framebrytare
Sv: Framebrytare
Nåt annat tips om hur man bryter sig ur framen..........annars måste jag göra om designen så att den öppnas i mainSv: Framebrytare
I en vanlig <h ref brukar det funka med target="_parent">bla bla</a> Sv: Framebrytare
så får jag en normal inloggning utan att bryta mig ur ramen.
Om jag ändrar till:
så omdirigeras jag till "fel.asp"
Om jag ändrar lite mer till:
så kommer jag fortafande till "fel.asp"
Med koden:
så lyckas jag med att bryta mig ur ramen med target="_top" men jag kommer fortfarande till "fel.asp"
Som du ser så har jag testat alla tänkbara kombinationer utan resultat utan framgång.
/StefanSv: Framebrytare
Sv: Framebrytare
target=_parent
i form-taggen.
/Johan