Har följande två sql-statement i min aspkod Har du nån On Error Resume Next i din kod? Nä jag har ingen sån. Testa med:Definiera SQL
SQL = "SELECT F_LEFT(DE_TYP,1), DE_RAB_GRP FROM KUNDREGISTER WHERE DE_KOD = "& Session("User") &""
Set RSKund = Conn.Execute(SQL)
SQL = "SELECT DE_RABSATS FROM RABATTER WHERE DE_KUNDTYP = " & RSKund("DE_TYP") & " AND DE_KUNDKAT = " & RSKund("DE_RAB_GRP") & " AND DE_ARTKAT = " & RS("DE_CHSRabattkod") & ""
Set RSRab = Conn.Execute(SQL)
Ska man döpa de två sql-frågorna olika? För när jag gör det så hänger sig hela skitet, men det kan iofs vara nåt annat fel.
När jag sätter Responose.Write SQL under den andra frågan så skriver den ut den första.
/JimizolaSv: Definiera SQL
Kan det vara så att första frågan inte retunerar någon post. Därför tilldelas inte den andra sql satsen. Sv: Definiera SQL
När jag kör
SELECT F_LEFT(DE_TYP,1) DE_TYP, DE_RAB_GRP FROM KUNDREGISTER WHERE DE_KOD='1175'; som en sql fråga i databasen får jag ut de värden jag ska
Det måste väl motsvaras av
SQL = "SELECT F_LEFT(DE_TYP,1) DE_TYP, DE_RAB_GRP FROM KUNDREGISTER WHERE DE_KOD = '"& Session("User") &"'"
på aspsidan?
Session("user") är i det här fallet 1175. Men då får jag server.scripttimeout.Sv: Definiera SQL
SQL = "SELECT F_LEFT(DE_TYP,1), DE_RAB_GRP FROM KUNDREGISTER WHERE DE_KOD = '" & Session("User") &"'"
jag har ändrat
DE_KOD = "& Session("User") &""
DE_KOD = '" & Session("User") &"'"
Alltså, in med enkelfnuttar eftersom de_kod verkar vara en sträng och ett mellanslag mellan "&