Går det att använda OnClick istället för en submit-knapp i en <FORM> och fånga upp det med Request.Form("någonting"). Det går ju om man skickar en sträng med i urlen (med onClick="window.location.href='sida.asp?variabel=1'") och plocka värdet med querystring men det var det jag inte ville. Ja, fast den funkar ju i princip likadant, man måste ändå plocka upp värdena med querystring. Fast det är ju en snyggare lösning. är lite osäker vad det är du menar, men du kan väl lägga lite gömda input-taggar, som du sen plockar upp med Request.Form. Tjaba, Hehe... Det funkade visst när jag skrev dit METHOD="POST". Hej! Ja, jag löste det (med lite hjälp). Men det var precis så jag ville ha det som du skrev.OnClick
Någon?Sv: OnClick
Men grejen avr den att jag inte ville visa värdena i adressen utan skicka med det i formuläret.Sv: OnClick
<code>
<input type="hidden" value="<%=rs("XYZ")%>" name="someName">
</code>
Är det så du menar?
/JockeSv: OnClick
Använd method="post" då. Den skickar inte värdena i queystringen.
<code>
<form method="post" action="en_sida.asp">
ta emot med
sEttVarde = Request.Form("ettFormObjekt")
</code>
//PutteSv: OnClick
Men för att förklara lite närmare...
Jag vill ha en vanlig radiobutton med olika attribut, ex.
<FORM Name="MyForm" Action="Sida.asp">
<INPUT type="radio" name="Kalle" value="1" onClick="MyForm.submit()">
</FORM>
Men på detta sättet skickas värdena med i adressen och måste fångas upp med querystring. Jag vill alltså att värdena ska skickas och plockas upp med request.form() utan sumbit-knapp.
Tack för alla svar.Sv: OnClick
Menar du inte att du vill skicka värdena från formuläret så du kan läsa dem där med request.form ? I så fall är det väl bara att skriva:
<code>
<form name="MyForm" action="sida.asp" method="post">
<input type="radio" name="Kalle" value="1" onClick="MyForm.submit()">
</form>
</code>
Fast i detta fall så skickas ju formuläret så fort du trycker på en radiobutton, är detta verkligen vad du vill!?
Berätta lite mer om hur koden ser ut, har du flera radiobuttons? Har du andra formulär-taggar? Vad är det du vill skicka till mottagarsidan?!
Lycka till!
// QezSv: OnClick