Har sett att många häromkring fråga om IIS på XPHE, varför det inte finns, och varför det inte går att installera (Det går, men väldigt krångligt och inte att rekommendera). Här är en artikel skriven av en väldigt förnuftig människa som verkligen har fattat hela grejjen. Du får skaffa dig XP Pro ed. för IIS. Jompa: > <b>Microsoft måste väl oxå tjäna pengar, och det är ju på oss.... </b>Varför IIS inte existerar på XP Home Edition.
http://www.iisfaq.com/default.asp?View=L2225
Kanske vi kan få ett slut på dessa frågor nu och istället börja ställa oss frågor som, vad vill jag ha ut av min dator, vad behöver jag för operativsystem, skall jag programmera osv. Man behöver inte en vattenkyld P4 med 1024ram och med värsting grafikkort för att kunna skriva lite i Word..... ;)
Och för er som gnäller på MS och IIS så finns det ju alltid Linux och Apache.. ;)
Väl mött!Sv: Varför IIS inte existerar på XP Home Edition.
Microsoft måste väl oxå tjäna pengar, och det är ju på oss....
// JompaSv: Varför IIS inte existerar på XP Home Edition.
Har du läst föregående inlägg och artikeln som det refererades till? Artikeln beskriver iaf varför man måste ha XPPro för att köra IIS och är alltså inte en fråga om hur man gör...
/JohanSv: Varför IIS inte existerar på XP Home Edition.
Precis som (näst intill) alla andra företag så tjänar Microsoft sina pengar på sina kunder, ja!
Men istället för att bara erbjuda WindowsXP för ~4.000:- med en massa funktioner som hemanvändaren (vanligtvis) inte behöver (domäninloggning, flera processorer, IIS mm) så släppte man en "light-edition", nämligen WindowsXP Home Edition för ~2.000:-