Jag använder Windows Advanced Server 2000 och ska flytta mina script från epsab till min server. Har du installerat samma komponent som du använder i scriptet? Det finns 2 ASPupload (www.aspupload.com och www.aspupload.de(verkar inte fungera nu, men det har funnits)). Har du testat med något exempelscript som medföljde komponenten? Såhär ser min kod ut för uppladdning: Du använder ju inte ASPUpload-komponenten!?!?! I vilket fall så får du nog ange ett felmeddelande för att underlätta felsökandet... Ett tänkbart problem är att du inte har rättigheter att skriva i mappen som du sparar filerna i. Jag får ju inget felmeddelande! Svårt att se i koden vad som kan vara fel.. men om det inte var ett rättighetsproblem och du inte har löst det.. så kan du dimma dina rader en efter en..IIS Egen server
Nu när ja flyttat över dom fungerar inte upload scriptet.
Den skriver sidan kan inte visas.
Beror detta på att ja inte har något upload komponent?
För jag har ju installerat ett aspupload komponent.
Är det någon som vet varför detta sker, varför visas inte sidan fastän den finns och fungerade perfekt hos epsab?
Vad är det jag måste göra och hur?
Tacksam för svar.
Hassan FakhroSv: IIS Egen server
/JohanSv: IIS Egen server
<%@EnableSessionState=True%>
<!-----------------------------KILLAR------------------------------------>
<%Response.Buffer=True%>
<%Response.Expires=0
UPLOAD_PATH= Server.MapPath("killar")
Set Fso= Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Folder= Fso.getFolder(UPLOAD_PATH)
If (Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST") Then
Set Upload = get_upload_files()
fcontent = Upload("upload").Item("content")
allowlist = ".gif,.jpg,.jpeg,.JPG,.GIF,.JPEG"
extension = right(extract_filename(Upload("upload").Item("filename")),4)
If Fso.FileExists(UPLOAD_PATH & "/" & extract_filename(Upload("upload").Item("filename"))) Then
Session("mess") = "En fil med det namnet finns redan!"
Response.Redirect "upload_killar.asp"
Else
If instr(allowlist,extension) then
Set File= Fso.CreateTextFile(UPLOAD_PATH & "/" & extract_filename(Upload("upload").Item("filename")))
Else
Session("mess") = "Du får <b>inte</b> skicka upp filen med det filformatet.<br>Endast <b>" & allowlist & "</b> är godkända."
Response.Redirect "upload_killar.asp"
End If
End If
For i = 1 to LenB(fcontent)
File.Write chr(AscB(MidB(fcontent, i, 1)))
Next
File.Close: Set File = Nothing
Session("fil") = extract_filename(Upload("upload").Item("filename"))
Session("visa") = "ok"
Response.Redirect "skicka_killar.asp"
End If %>
<form name="frmUpload" method="post" enctype="multipart/form-data" action="upload_killar1.asp" onSubmit="return tecken()">
<input type="file" name="upload" size="35" style="font-size: 8pt; font-family: verdana, arial">
<input type="submit" value="Ladda upp" style="font-size: 8pt; font-family: verdana, arial">
</form>
<% If Session("mess") <> "" Then %>
<%=Session("mess") %>
<% Session("mess") = ""
End If %>
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/databas/db1.mdb")
SQL = "SELECT TOP 1 * FROM banner ORDER BY shown"
Set RecSet = Conn.Execute(SQL)
If RecSet.EOF Then
Response.Write "<table><tr><td>Inga banners</td></tr></table>"
Else
Response.Write ""
SQL = "UPDATE banner SET Shown = Shown + 1 WHERE id = " & RecSet("id")
Conn.Execute SQL
RecSet.Close
Set RecSet = Nothing
Conn.Close
Set Conn=Nothing
End If
Function get_upload_files()
Set upload_object= Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")
request_binaries= Request.BinaryRead(Request.TotalBytes)
position_start= 1
position_end= InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(13)))
boundary= MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start))
boundary_pos= InstrB(1, request_binaries, boundary)
Do Until (boundary_pos = InstrB(request_binaries, boundary & get_byte_string("--")))
If Not(Response.IsClientConnected) Then Response.End
position_start= (InstrB(InstrB(boundary_pos, request_binaries, get_byte_string("Content-Disposition")), request_binaries, get_byte_string("name=")) + 6)
position_end= InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(34)))
name= get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))
pos_file= InstrB(boundary_pos, request_binaries, get_byte_string("filename="))
If ((pos_file <> 0) AND (pos_file < InstrB(position_end, request_binaries, boundary))) Then
upload_object.Add name, Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")
position_start= (pos_file + 10)
position_end= InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(34)))
upload_object.item(name).Add "filename", get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))
position_start= (InstrB(position_end, request_binaries, get_byte_string("Content-Type:")) + 14)
position_end= InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(13)))
upload_object.item(name).Add "content-type", get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))
position_start= (position_end + 4)
position_end= InstrB(position_start, request_binaries, boundary) - 2
upload_object.item(name).Add "size", ((position_end - position_start))
upload_object.item(name).Add "content", MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start))
End If
boundary_pos= InstrB(boundary_pos + LenB(boundary), request_binaries, boundary)
Loop
Set get_upload_files = upload_object
End Function
Function get_byte_string(str)
For cnt = 1 to Len(str)
get_byte_string = get_byte_string & chrB(AscB(Mid(str, cnt, 1)))
Next
End Function
Function get_string(str)
For cnt = 1 to LenB(str)
get_string = get_string & chr(AscB(MidB(str, cnt, 1)))
Next
End Function
Function extract_filename(filename)
extract_filename = Right(filename, Len(filename) - InStrRev(filename, "/", -1, 1))
End Function
%>Sv: IIS Egen server
/JohanSv: IIS Egen server
Jag får sidan kan inte visas fastän ja har tagit bort det dära, Visa egna HTTP fel meddelanden!Sv: IIS Egen server
'function blöabalala
'kod
'End Function
Så kan du lista ut vad som är fel + att du kanske får upp ett felmeddelande någon gång... Dimma det sista du gjorde innan det blev detta felet.. ;)