Hej, läsa filer från klienten?! Strålande idé!!! Tack så mycket för hjälpen. Varsågod!Läsa fil från klientdatorn ---- LÖST -----
Jag håller på att skapa ett utskriftssystem för etiketter.
Jag skulle vilja att användaren får upp en lista på möjliga skrivare att välja på utifrån vilken avdelning datorn står placerad på.
Listningen av alla skrivare har jag löst.
Min tanke är att jag lägger upp en liten textfil på varje dator som identifierar vilken avdelning den tillhör. Sedan använder jag det värdet för att filtrera listan på skrivare. Enkelt i tanken men frågan är om det går att lösa.
Att läsa en textfil från servern kan jag men från klienten har jag inte lyckats lösa.
Man kanske kan göra detta på något bättre sätt....
Kanske att man skulle kunna använda Javascript på klienten för att öppna filen och sedan lägga värdet i en variabel..... frågan är isåfall hu man kan göra detta.
/FredrikSv: Läsa fil från klientdatorn
Är inte det en ganska stor säkerhetsbugg?!
Du får nog lösa det på annat sätt.. Har du nån inloggning? Eller kanske ni har IP adresser där du kan utläsa vart de står?!Sv: Läsa fil från klientdatorn
Jag har fasta ip-adresser på varje dator. Så dom skulle jag ju kunna använda.
Hur gör jag för att komma åt IP-numret?
//FredrikSv: Läsa fil från klientdatorn
Nu när jag vet vilken IP-adress som använder sidan är det ju bara att lägga upp en tabell där jag knyter IP-adresserna till rätt avdelning.
Tack ska du
M.v.h
//FredrikSv: Läsa fil från klientdatorn
En tanke bara, det låter som ett stort företag?!
De lär ju köpa in mycket datorer..
Be dem kolla på www.datorprylar.com innan de beställer nåt nytt..
Du med föresten! Och Blir du bonusmedlem på pellesoft så får du ju faktiskt 5% rabatt också!