Jag skulle böhva lite tips! ladda upp filer med fso? hur lyckas du med det? Vad jag vet kan man väl inte ladda upp bilder med FSO. Annars finns det ju alltid kurser här på Pellesoft som visar hur man laddar upp utan komponent....Tips
Jag håller på att göra en ny sida där man ska kunna skicka in texter sen ska man även kunna lägga till bilder till texterna.
Jag hade tänkt ladda upp bilderna med FSO men nu så tänkte jag om man laddar upp stora filer med modem så kan ju skriptet bli(?) timeout, hur löser jag detta?
Jag undrar även hur jag ska göra så att man kan ladda upp obegränsat med filer ex men skriver in att man vill ladda upp 12 filer då kommer man till en sida där det finns 12 fält där man kan ta bläddra sen trycker man på ladda upp och då skckas filerna upp till sidan! Sv: Tips
ska du göra en loop i asp som hämtar filen från ett postat formulär eller vad? Inte så speciellt effektivt...Sv: Tips
Du måste kolla med ditt webbhotell vad de har för "upload" komponent installerad på webbservern och använda den de har.
mvh StefanSv: Tips
/Michael