Denna kod har jag och till den använder jag en mysql-databas. MySQL gillar inte mellanslag i SQL satserna. Prova med att slå ihop fältnamnen utan mellanslag tex. Tack för era svar men jag har jätt upp hoppet för denna kod. Fixar det på annat sätt. Men ännu en gång tack för era svar!Fungerar med access men inte med mysql.
Tidigare användes en accessdatabas.
Det enda jag ändrat i mitt försök att få det att fungera med mysqldatabas är detta:
SQL_Str="SELECT id, Blocked_Users FROM medlemmar WHERE id IN ("&Session("Mail_NewMail_Namelist")&") ORDER BY Username"
strDSN = "lumba"
Koden ser ut så här:
<%
Dim strReplyTo
Dim arrReplyTo
Dim I
' #### BEGIN ## Find selected users and check if they have the current user on the blocked list ####
Accepted_Users=""
Blocked_Users=""
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
SQL_Str="SELECT id, Blocked_Users FROM medlemmar WHERE id IN ("&Session("Mail_NewMail_Namelist")&") ORDER BY Username"
strDSN = "lumba"
rs.Open SQL_Str, strDSN, 1, 1
If Not rs.EOF Then
alldata=rs.getrows
rs.close
Set rs=nothing
numcols=ubound(alldata,1)
numrows=ubound(alldata,2)
For rowcounter=0 TO numrows
Str_User_ID=alldata(0,rowcounter)
Str_Blocked_Users=","&alldata(1,rowcounter)&","
If InStr(Str_Blocked_Users,","&Str_User_ID&",")<>0 Then
Blocked_Users=Blocked_Users&Str_User_ID&","
else
Accepted_Users=Accepted_Users&Str_User_ID&","
end if
Next
else
rs.close
Set rs=nothing
end if
If Not Accepted_Users="" Then Accepted_Users=Left(Accepted_Users,Len(Accepted_Users)-1) end if
If Not Blocked_Users="" Then Blocked_Users=Left(Blocked_Users,Len(Blocked_Users)-1) end if
' #### BEGIN ## Find selected users and check if they have the current user on the blocked list ####
%>
...Detta är bara en bit av koden på sidan. Men det är bara denna bit som jag har problem med.Sv: Fungerar med access men inte med mysql.
PeterSv: Fungerar med access men inte med mysql.