När man i Javascript får reda på om browsern är netscape med typ, (navigator.appName.indexOf("Netscape") != -1)).. Bara en tanke eller 2. Du kan göra så här... Enda problemet med det är att Netscape inte heter Netscape utan Mozilla. Så det är Mozilla det står när besökaren har Netscape.Om browsern är netscape?
Om browsern nu är Netscape så vill jag i min asp-sida INTE visa en <input>-tagg eller en viss <div>-tagg..
Hur gör jag det, hur använder jag infon från javascriptet?Sv: Om browsern är netscape?
Om du inte vill visa en Input så får du väl ändra på dess egenskaper, type="hidden" borde ju dölja den. dessutom kanske du ska ändra dess värde så att den inte tas med i beräkningen när du postar formuläret? eftersom den inte syns lixom..
Om det gäller en DIV så borde du kunna ändra Style på den.
Style="Visibility: hidden;" tror jag skulle dölja den.
/MagnusSv: Om browsern är netscape?
<%
if (Instr (1, Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"), "Netscape") > 0) then
'check = True
response.write "NS"
else
'check = False
response.write "Annan"
end if
%>Sv: Om browsern är netscape?
Enda problemet med det är att Internet Explorer presenterar sig som Netscape (dvs kallar sig Mozilla). Det är väl förmodligen en kvarleva från tiden när Netscape var vanligast och vissa sidor "krävde" Netscape.
Dock har Internet Explorer med strängen MSIE i User-Agent, så om du inte hittar MSIE men Mozilla finns så är väl chansen större att det är Netscape.