Under 'tips & tricks' hittade jag en räknare som använder sig av textfiler, men jag kan inte få den till att fungera. Det kanske beror på mitt webhotell, jag använder brikster. Om det är någon som använder detta och får det att fungera så kan ni väl dela med er av en liten kod-snutt, och kanske även i så fall berätta hur man skapar textfiler mha asp-kod. Koden fungerar säkert - men du måste se till att den filen du skriver i skall alla användare ha skrivrättigheter till. Jag vet inte säkert hur det är, men troligtvis tillåter inte Brinkster att du använder FSO (vilket krävs för att skriva/läsa i filer). För att tillåta FSO måste varje användare köra en egen web vilket tar serverkraft, annars kan en användare ändra i alla andra webplatser som ligger på samma server... Pelle : Hur fixar jag så att alla användare har skrivrättigheter till filen? Nej, filen ligger i en mapp som heter text. Jag har fått för mig att den ska ligga där, men jag ska se vad som händer om jag flyttar den.Skapa och skriva i textfiler
Sv: Skapa och skriva i textfiler
/PelleSv: Skapa och skriva i textfiler
/JohanSv: Skapa och skriva i textfiler
Johan : Jag kan läsa filer mha FSO, problemet är när jag ska skriva. Kan de 'strypa' bara skriv-delen?Sv: Skapa och skriva i textfiler