Allå Snabbaste och lättaste sättet är ju att använda en komponent. Har testat en sådan, men trodde det fanns ngt annat sätt som var snabbare. när man sparar en fil från servern går det relativt fort men det kan ta betydligt längre tid när man sparar filen på servern. Jag har testat lokalt på en server men det kan ta lång tid att spara en fil som är större än 500kb. skriver du \\server\mapp... Uppladdnigshastighet?? Kan man ställa den och i så fall var. Uppladdnigshastighet = kapacitet på internetförbindelsen i detta falletSpara fil på servern snabbaste sättet?
En enkel fråga. Vilket är det snabbaste sättet att ladda upp en fil från klienten till servern?
//KristerSv: Spara fil på servern snabbaste sättet?
T.ex ASPUpload eller W3 Upload. Fast komponenterna brukar dock kosta.Sv: Spara fil på servern snabbaste sättet?
En annan sak som jag märkt är att det tar längre tid att spara den beroende på hur man skriver sökvägen till där man skall spara filen.
Skriver man t.ex d:\en_mapp\en_annan_mapp\ så går det snabbare än att t.ex skriva \\Servern\en_mapp\en_annan_mapp\ kan ta 2-3 ggr längre tid. Varför??
Så måste din server gå ut på nätverket och fråga om han finns mot sig själv... vilket gör att det tar tid. Sedan är jag inte säker men det skulle inte förvåna mig om servern skickar filen över nätverket till sig själv och spara den i den mappen.
Medans om du kör C:\mapp så vet ju servern dirket att den skall till mapp i C:
Sedan beror det ju på vilken uppladdningshastighet du har mot servern, man kan inte skicka filen snabbare än vad din uppladdningshastighet är.
- MSv: Spara fil på servern snabbaste sättet?