Hej Det är nog din browser som har cachen. Jag har också varit med att IIS "cachear". Jag lyckades aldrig komma runt problemet utan var tvungen att starta om IIS tjänsten. Efter omstarten så fungerar sidan som jag ville. Jag har provat att tömma min webbrowser cache, men det hjälpte inte. Jag kopierade hela mappen med min site, kastade den andra och döpte om kopierade till samma namn fast en 2'a efter, då var alla sidor helt ok, Provade att döpa om mapp 2 till det ursprungliga... Samma problem.Mina ASP sidor uppdateras inte...
Igår Bad jag en kompis att kika in på min IIS server och säga vad han tyckte om designen.
Han provade att logga in, och i DB så har han nivå 2 i "säkerhet"
(Nivå 1 har fulla rättigheter, medans 2 har ngt begränsade),
han ville prova en funktion som han inte har tillträde till, så jag gick in
i min Access databas och ändrade värdet från 2 till 1.
Han loggade in och nu syntes länken till den funktion som han inte
hade tillgång till förut. MEN när han klickar på den så får han
File Not Found meddelande.
Oops tänkte jag, öppnade sidan i notepad och kollade, men det var rätt
länk skriven. Jag loggade in och provade, men den envisas med att visa en gammal länk som jag använt tidigare.
Misstänker att det är IIS som har ngn slags cache, men jag vill inte använda den. Lite irriterande att behöva reboota datorn varje gång man har uppdaterat en sida för att vara säker på att det fungerar.
Någon som kan berätta för mig hur jag ska undvika detta problem i framtiden???
Mikael AlfredssonSv: Mina ASP sidor uppdateras inte...
Testa att tömma alla Temporray Internet Files (under Tools/Internet Options...) på General fliken
Sedan kan du kolla Settings knappen och markera:
Check for newer pages är satt till "Every time i visit"
(Skrivet lite ur luften så det kan vara nån tryckfelsnisse, men du hittar säkert)
Sedan kan du även lägga till följande i sidan:
<code>
Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
Response.AddHeader "Cache-control", "no-store"
Response.Expires = -10000
</code>Sv: Mina ASP sidor uppdateras inte...
Så nu är jag också nyfiken var problemet ligger någonstans. OBS, problemet ligger på clientnivå utan servernivå.Sv: Mina ASP sidor uppdateras inte...
Jag ska testa koden du skrev...
Tack för svaren.