Har sökt på pellesoft.nu men skriver förmodligen fel för jag hittar inte det jag söker - en instruktion hur jag gör för att uppdatera poster i en lista med kryss/icke kryss i kryssruta... Jo - så pass är jag med, men jag behöver lite mer hjälp ... :-( med kodexempel... tack... Submitta till samma sida där du har boxen, om den var kryssad så kommer den visas som kryssad efter submitten. Har laggt upp ett lite exempel. Vet inte om det var det du var ute efter: Tack Andreas - det ser ut att lösa mitt problem!Uppdatering med chkbox - en skamsen fråga... :-)
Jag vet att det är något med hidden-fält som innehåller originalvärdet - men sedan slår det bakut - hur läser jag av formulärets alla poster på enklaste sätt och hur ska jag skriva för att lagra rätt värde i databasen?
/Lissu
som just nu inte orkar mer FoU på egen hand utan behöver lite hjälp... :-(Sv: Uppdatering med chkbox - en skamsen fråga... :-)
/LissuSv: Uppdatering med chkbox - en skamsen fråga... :-)
<input type=checkbox name=rock <%if request("rock")="on" then response.write "checked"%>>Sv: Uppdatering med chkbox - en skamsen fråga... :-)
Programarkivet:Redigerar flera poster på en sidaSv: Uppdatering med chkbox - en skamsen fråga... :-)
/Lissu
som är glad igen! :-)