hej, jag har försökt att skicka en asp sida med information, via e-mail, som jag har hämtat från en databas. Verkar som man sänder den sida som visas i adress fältet i webläsaren... hej, jag har gjort det du föreslog, men för mig så blir det samma sida som kommer fram. den sökväg som står i address fältet är för mig helt korrekt men det är inte den som skickas. konstigt. när jag skickar page by email så tar den en htm sida istället för den sida som står i adress fältet. hmmm, har du andra knep kanske? den sökväg jag kopierar är den som redan visas i adressfältet. kan det vara någon inställning för browsern att den inte tar asp suffix? det verkar som om min outlook inte kan skicka "document type" asp. hmmm, vad kan detta bero på, jag vet att jag har gjort det förrut. hjälp Om man har ett formulär som skickar med informationen i adressfältet funkar det jag menade men skickas det dolt kan man ju inte få fram sökvägen på detta vis så då går det nog inte att fixa... jag är mycket tacksam för dessa förslag som jag nu provat. jag förstår helt och hållet metoden, men mail programmet öppnar fortfarande den jä....la htm. man blir ju galen. kan det ha med att jag arbetar lokalt på mitt nätverk, altså hämtar min information på en lokal dator som jag sedan vill skicka ut via email till någon? min lokala sökväg blir ju http://localhost/information.asp?0=322 . Alltså.. vad är du ute efter egentligen.. jag vill enbart att den person jag skickar sidan till skall se den i sin helhet. deleta dina cookies... you cookie deleting little worm .. :P Varför inte skicka din polare URL:en så får han se sidan som det är tänkt?skicka asp sida som email?
Så här har jag gjort:
jag har gjort en htm sida med ett form där man skriver in ett id nummer.
nästa sida som är en asp sida hämtar då den information jag vill ha från databasen då id nummret stämmer.
inga problem så här långt.
nu vill jag skicka denna sida via e mail, då går jag upp på
file-send-page by e-mail.
det jag skickar är den första form.htm sidan. aaaaaaaaah. det är ju asp sidan jag vill skicka.
Frågan är nu: gör jag helt fel? kan jag överhuvud taget skicka en asp sida? finns det några andra sätt?
//MikeSv: skicka asp sida som email?
När du fått fram sidan du skall skicka kan du högerklicka och se vad det är för sökväg till denna och kopiera denna samt klistra in denna fullständiga sökväg i adressfältet och enter. då visas resultatsidan och sen skicka denna sida som du hade tänkt...
Krånglig men fungerande väg...Sv: skicka asp sida som email?
//bekymmrad MikeSv: skicka asp sida som email?
Sv: skicka asp sida som email?
//mikeSv: skicka asp sida som email?
sökvägen till asp sidan borde se ut så här tex.
http://sida.asp?Info=xxx&Info2=xxx
tar man denna sökväg leder den till en sida som visar vald information.
men skickar man infon i post så funkar ej detta då värdena skickas i bakgrunden...Sv: skicka asp sida som email?
den länken är ju omöjlig att browsa till som utomstående. kan detta vara problemet?
tacksam för dina förslag hägge,
MikeSv: skicka asp sida som email?
Vill du skicka en hel asp sida i ett email (varför? ) eller vill du skicka informationen som du har i en aspsida till en epostklient där mottagaren sen kan göra interaktiva saker med denna infon eller vad?Sv: skicka asp sida som email?
Det är två bilder och lite text som förklarar bilderna. dessa saker hämtas från en access databas och visas i en asp sida. istället för att jag skall sitta och montera bilder och text till varje kompis jag vill skicka mail till så har jag lagt in allt i databasen och länkar bilder och text med hjälp av olika id nummer, men det är inte saken. saken är att jag ej kan få den information som visas i min browser att skickas som ett page by e-mail utan den skickar en helt annan sida som jag varit på tidigare. skit skummt.
mike ;(Sv: skicka asp sida som email?
/lil brooSv: skicka asp sida som email?
Alltså, om jag vill maila dej den här sidan (diskussionstråden här på pellesoft) så mailar jag bara http://www.pellesoft.se/development/forum/view.asp?msgid=58118&forumid=1&summ=1 till dig. Du får då öppna länken i din webbläsare och se det jag vill att du ska se. typ:
<code>Tjena Mike!
Kolla in den här diskussionen:
http://www.pellesoft.se/development/forum/view.asp?msgid=58118&forumid=1&sum=1
Mvh,
Cluster</code>
eller vadå?