Jag vill ha en bild som kanapp och vill använda den här koden till det: Det jag tycker ser skumt ut är att du har värdet "logga in" på bilden men kollar om det är "login" i if-satsen. Man kan bara ha den här koden på vanliga submit sknappar. Det är den här jag vill ändra. Du kan knappast ändra hur det fungerar. Du skulle ju kunna komma runt det med ett javascript som la till/ändrade på ett dolt fält. Går det inte att få så att knappen får en bild med typ class="kanpp" eller nått. Jag vet att det går men då blir ji bilden mitt i en knapp och det e inte så snyggt. Det här gick.Knapp problem!
<input type="image" name="login" src="images/login.gif" value="logga in">
Men för att mit script ska funka måste jag ha type="submit" på knappen.
<input type="submit" name="login" value="logga in">
Vet nån hur jag kan fixa så att det går att ha type="images" istället för type="submit" i den här koden
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("db/db.mdb")
btn = LCase(request.Form("login"))
Username = request.Form("Username")
Password1 = request.Form("Password1")
If btn = "login" Then
If Username > "" and Password1 > "" Then
Set rst = Connect.execute("select ID, Username, Password1, Email, Password2, Fname, Ename, Alder, Land, Ort, Sex, Bild, Hemsida, Annat, poang, Status from tblUsers where Username='" & replace(Username,"'","''") & "' AND Password1='" & replace(Password1,"'","''") & "'")
If Not rst.EOF Then
Session("ID") = rst("ID")
Session("Username") = rst("Username")
Session("Email") = rst("Email")
Session("Fname") = rst("Fname")
Session("Ename") = rst("Ename")
Session("Alder") = rst("Alder")
Session("Land") = rst("Land")
Session("Ort") = rst("Ort")
Session("Hemsida") = rst("Hemsida")
Session("login") = "ok"
Session("Bild") = rst("Bild")
Session("Password2") = rst("Password2")
Session("Sex") = rst("Sex")
Session("Annat") = rst("Annat")
Session("poang") = rst("poang") +1
Session("Status") = "online"
Session("datum") = DateAdd("h",6,Now)
SQL = "UPDATE tblUsers Set poang = poang +1, Status = 'online' where ID = " & rst("ID")
Connect.Execute(SQL)
Dim sUsr 'as String
sUsr = Request.Form("username")
Response.Cookies("myCommunity").Expires = Now() +2880
Response.Cookies("Username") = sUsr
response.redirect "index.asp"
Else
Session("meddelande") = "Wrong username or password."
response.redirect "login.asp"
End If
Else
Session("meddelande") = "You forgot to fill in your username or password."
Response.redirect "login.asp"
End If
Else
Response.redirect "login.asp"
End If
Set rst = Nothing
Set Connect = Nothing
%>Sv: Knapp problem!!
Var för fungerar det inte? Får du inte med dig värdet från bilen?Sv: Knapp problem!!
btn = LCase(request.Form("login")) Sv: Knapp problem!!
Sv: Knapp problem!!
Sv: Knapp problem!!
.skicka_knapp { ; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:1px; background-color:transparent; border: #ffffff; border-style: solid; border-top-width: 1px; border-right-width: 1px; border-bottom-width: 1px; border-left-width: 1px; background-image: url(images/knappar/logga_in.gif); width: 63px; height: 20px;}
Men det finns en hake då jag klickar i formuläret nån starns vart som hällst så blir det en svart ram runt knappen. Går den att ta bort.