Tjena, till att börja med ska jag erkänna att jag kan ingenting om det här... Men jag pysslat en del med Frontpage (jaja, ja vet att ni svär över mig nu) men iaf. så tycker jag att det funar bra till att t.ex. användaren fyller i namn osv och trycker send så ploppar det in i en databas och så kan jag lätt och smidigt lista det som olika användare fyllt i. Till saken, jag har i min databas en kolumn som är en sån-häringa lixom kryss ruta, som man väll kan kalla true eller false? jag vill helt enkelt räkna hur många som är true... fast helst liksom i frontapage-koden... nån som fattar vad jag menar? =S snälla ja behöver lite hjälp! spana in sidan det skall användas till på: http://come.to/epiclan. (under: anmälda>betalade) Hej! Umm.. asså, ja e verkligen skitkass på detta *skäms* vart ska ja stoppa in det? Lägger jag det bara utan vidare i koden så skriver den lixom ut koden som text... Hmm ja provade stoppa <% %> -fnuttar runt.... men de funkade inte ändå... Det beror på, är det en gammal frontpage så kan du ge upp, den skriver nämligen över all "inte egen" kod. Om det är en senare version (2000 eller nå't) så ska du göra så här:Räkna antal "true" i Frontpagekod
Tack på förhand. /Joakim.Sv: Räkna antal "true" i Frontpagekod
Du gör helt enkelt en IF-sats av en SQL sats som du gör:
Typ:
SQL= "Select Count(*) AS Antal From TABELLEN Where POSTEN=TRUE"
Set rs=con.execute(SQL)
<%response.write(rs("Antal"))%>
//SusanneSv: Räkna antal "true" i Frontpagekod
Sv: Räkna antal "true" i Frontpagekod
Sv: Räkna antal "true" i Frontpagekod
1. Visa källkod (Show source)
2. Öppna en databas anslutning (Den koden finns det flera varianter av, sök här på Pellesoft efter det)
3. Klistra in koden efter
4. Stäng databasen (Också Pellesoft)
5. Spara